ارسال پیامک سایبری سوژه جدید مجرمان سایبری

رئیس پلیس فتا استان گفت : در ایام تعطیلات سال نو مجرمین سایبری اقدام به ارسال پیامک یا پیام در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر پرداخت سهام عدالت عیدی اپراتور‌های تلفن همراه، سایت‌ها و سازمان‌ها می‌کنند.

علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان گفت : با توجه به شروع سال جدید و تعطیلات نوروز، مجرمین سایبری اقدام به ارسال محتوای پیامکی یا انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی، چون "برای پرداخت سهام عدالت، دریافت عیدی و یا جایزه خود بر روی لینک زیر کلیک کنید"، می‌کنند.

وی افزود: کاربران با مشاهده پیامک کنجکاو شده و برای دریافت سهام عدالت، عیدی یا جایره خود بر روی لینک موجود در پیام کلیک می‌کنند، باید توجه داشت با باز کردن لینک، یک بدافزار در گوشی قربانی نصب شده و با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت‌بانکی متقاضیان به سرقت برده می‌شود.

این مقام انتظامی به کاربران هشدار داد: شهروندان برای پیشگیری از گرفتاری در دام این‌گونه کلاهبرداری‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که پیام‌های مربوط به شرکت، سازمان و ... با سر شماره شخصی ارسال نشده و در بیشتر موارد با سر شماره خاص و مربوط به نام آن سازمان ارسال می‌شود؛ لذا بر روی لینک‌های دریافتی حتی اگر از سمت دوستان و آشنایانتان بود، کلیک نکنید.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند؛ همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته با همکاران ما در میان بگذارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار