رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک استان زنجان:

بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگی برای عموم مردم ضروری است

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان گفت: بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگی برای عموم مردم مهم و ضروری است و در این امر از هر قشر، سن و سطح سواد دخیل هستند.

سرهنگ مجید باقری رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان ارتقای فرهنگ ترافیک را منوط به اجرای کار تیمی خواند و گفت: در این امر از هر قشر، سن و سطح سواد دخیل هستند؛ به عنوان مثال عابر پیاده نیز باید به وظایف خود آگاه باشد و فردی که وسیله نقلیه و گواهینامه ندارد نیز باید قوانین مربوط به خود را بداند و حتی بچه‌هایی که در یک کوچه بازی می‌کنند لازم است برای مراقبت از خود آموزش ببینند.

وی با اشاره به اینکه کار پلیس راهور آموزش نبوده بلکه اجرای قوانین است، عنوان کرد: با این حال در مدارس آموزش‌هایی را ارائه می‌دهیم تا رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از کودکی در بچه‌ها نهادینه شود اما در مقابل فرزندان الگوپذیری بیشتری از والدین خود دارند و افرادی که حقوق شهروندی و مهارت‌های ایمنی و فنی رانندگی را رعایت نمی‌کنند، آموزش‌ها را بی‌نتیجه می‌گذارند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگی برای عموم مردم را مهم خواند و گفت: موضوع آموزش در کشور ما مظلوم واقع شده و سازمان‌های متولی این امر برای ارتقای فرهنگ ترافیکی پیشقدم نیستند، با این حال برای آموزش رایگان مردم در ادارات، دانشگاه‌ها، مراکز نظامی، مدارس پیشنهادها و خدماتی را ارائه می‌دهیم که مورد استقبال نیز قرار می‌گیرد.

به گفته باقری اخذ گواهینامه در کشور ما آسان است و ارزان به دست می‌آید اما اگر سختگیری بیشتر شود و مردم هزینه بیشتری بابت آن بپردازند تلاش بیشتری برای به دست آوردنش می‌کنند و ارزش زیادی قائل خواهند بود .

او در مورد ترافیک شهر زنجان و ارتقای فرهنگ ترافیکی رانندگان اظهار کرد: تعداد ماشین به نسبت جمعیت در زنجان بیشتر است و خیابان‌های زنجان به‌ویژه در هسته مرکزی که از معابر قدیمی و کم‌عرض برخوردار است، گنجایش این حجم از خودروها را ندارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه در خیابان‌های کم‌عرض و نبود پارکینگ طبقاتی در شهر دردسرساز شده است، ابراز کرد: متأسفانه در شهر شاهد هستیم برخی جوانان قانون‌گریز و قانون‌ستیز هستند و بدون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و با سرعت زیاد در شهر تردد می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.