آمادگی نجاتگران هلال احمر قم برای مقابله با آبگرفتگی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: با توجه به وضعیت جوی و بارش باران و خطر سیل و آبگرفتگی، امدادگران و نجاتگران پایگاه‌های سراسر استان با تجهیزات کامل برای ارتقای توان عملیاتی و پاسخ‌دهی به حادثه سیل و آبگرفتگی در حالت آماده باش قرار دارند.

محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم، در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین اقدام‌ها و طرح‌های نوروزی هلال احمر استان گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر قم همانند سال‌های گذشته پس از پایان طرح ملی زمستانه از تاریخ ۲۴ اسفند ماه آغاز شده و به مدت ۲۱ روز تا پایان پانزدهم فروردین‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم عنوان کرد: در این طرح ۱۲ پست ثابت و سیار خدمات امدادی ارائه می‌دهند که هفت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای به صورت ثابت و پنج پست موقت امداد و نجات در ایام نوروز در عوارضی آزادراه قم - تهران، عوارضی قم - کاشان، شهرستان‌های کهک و جعفرآباد و شهر دستجرد، حرم حضرت معصومه، مسجد جمکران و راه‌های دسترسی استان راه‌اندازی شده است.

بهرامی یادآور شد: روزانه ۸۸ نفر از امدادگران، نجاتگران و کارمندان معاونت امداد و نجات با به کارگیری ۲۴ خودروی عملیاتی شامل ۱۲ خودروی نجات، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، پنج دستگاه آمبولانس، ۶ دستگاه خودروی کمک‌دار و یک دستگاه خودروی فرماندهی اجرای این طرح را برعهده دارند.

او ادامه داد: برای پوشش حوادث و مخاطره‌های احتمالی یا در صورت نیاز به خدمات بیشتر، خودرو‌های بیشتری به‌عنوان پشتیبان در طرح به‌کارگیری می‌شوند، همچنین پایگاه امداد هوایی و بالگرد نیز پیش‌بینی شده که با برنامه ریزی سازمان امداد و نجات به صورت گردشی بین استان‌های همجوار خدمات امداد هوایی در حیطه وظایف و ماموریت‌های جمعیت هلال احمر ارائه می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به فعالیت ۲۹ پست ثابت و سیار جهت ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه بیان کرد: در طرح ملی خدمات نوروزی با شعار تا بی‌نهایت همراهتان هستیم، ۱۲ پست ثابت و سیار در حوزه امداد و نجات و ۱۷ پست ثابت و سیار در حوزه جوانان به مسافران نوروزی خدمات امدادی و بشردوستانه ارائه می‌دهند و پویش هلال رحمت به منظور توزیع بسته‌های معیشتی در حوزه داوطلبان اجرا می‌شود.

بهرامی به اجرای بیست‌وسومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان به مسافران نوروزی با شعار جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی اشاره کرد و گفت: این طرح تا چهاردهم فروردین ماه با پنج پست ثابت و ۱۲ پست سیار در مبادی ورودی عوارضی تهران، کاشان، مسجد جمکران، فرمانداری و مرکز امور جوانان اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.