۳۰ درصد شبکه توزیع آب شهرستان فاروج خراسان شمالی فرسوده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۳۰ درصد شبکه توزیع و خطوط انتقال آب شرب در این شهرستان ۵۰ هزار نفری فرسوده و نیازمند به بازسازی فوری دارد.

رضا نعیمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار کرد: پارسال هزار و ۶۳۷ فقره اتفاق در شبکه توزیع و ۴۲ فقره در خطوط انتقال آب شرب بدلیل فرسودگی بیش از حد شبکه توزیع آب این شهرستان گزارش شد.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و تخصیص اعتبارات لازم تلاش می شود با اصلاح شبکه های فرسوده از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

نعیمی با بیان اینکه ۲ شهر و ۶۵ روستای فاروج تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار دارند، گفت: آب شرب شهر فاروج و تیتکانلو و روستاهای بخش مرکزی و خبوشان از ۶۰ حلقه چاه و ۶ دهنه چشمه با دبی ۲۰۳ لیتر بر ثانیه تامین می شوند که با توجه به بررسی های صورت گرفته بیش از ۱۸۰ لیتر بر ثانیه کسری تامین آب برای مشترکین تحت پوشش خدمات این امور محاسبه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای تامین آب شرب مورد نیاز برنامه های میان مدتی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از حفر چاه های جدید و کفشکنی چاه های قدیمی است که تاکنون پنج حلقه چاه جدید حفر و چهار حلقه چاه نیز کف شکنی شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای تجهیز چاه های حفر شده را ۳۱ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: رویکرد این نهاد اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و امیدوار هستیم با نگاه ویژه مسئولان ارشد استان مشکلات آب شرب شهرستان ها رفع شود.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.