سوریه: غرب دست از دشمنی بردارد

نماینده سوریه در سازمان ملل از غرب خواست تا دست از دشمنی بردارد و تعهدات مالی را برای مقابله با اثرات زلزله دراین کشور تقویت کند.

بسام صباغ، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تصریح کرد که تحریم‌های غرب علیه کشورش مانع از فراهم شدن امکانات لازم برای جستجو و نجات قربانیان زلزله و حمایت از آسیب دیدگان شده است.

به گزارش خبرگزاری سانا، صباغ در جلسه شورای امنیت گفت: «غرب همچنان به سیاسی کردن فعالیت‌های بشردوستانه و توسعه و تحمیل اقدامات قهری خود بر سوریه ادامه می‌دهد که مانع از فراهم شدن امکانات لازم برای جستجو و نجات زلزله‌زدگان و تامین حمایت از آسیب‌دیدگان شده است».

نماینده سوریه در سازمان ملل افزود: «ما از برخی کشور‌ها می‌خواهیم که سیاست‌های خصمانه خود را کنار بگذارند، با مردم سوریه در این شرایط سخت همبستگی نشان دهند و رنج آن‌ها را طولانی‌تر نکنند و با بسیج تعهدات مالی متناسب با حجم و میزان خسارات فاجعه زلزله به این کشور کمک کنند».

او گفت: «سیاست‌های مخرب کشور‌های عضو دائم، مانع از تعامل جدی و مسئولانه با صد‌ها پیام در مورد حملات و نقض وحدت و تمامیت ارضی سوریه و دخالت آشکار در امور داخلی آن شده است».

صباغ افزود: «آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به تحریف حقایق و گمراه کردن افکار عمومی ادامه می‌دهند تا از دست داشتن خود در ریختن خون مردم سوریه و رنج آن‌ها وحمایت از تروریسم شانه خالی کنند».

نماینده سوریه ادامه داد: «برخی کشور‌ها همچنان مانع از اجرای وظایف شورای امنیت برای توقف جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل و  بازجویی از آن، با هدف حمایت از این رژیم برای تضمین مصونیت از مجازات می‌شوند».

صباغ گفت: «سوریه همیشه خواستار جدایی مسائل مربوط به ترویج و حمایت از حقوق بشر از هرگونه ملاحظات سیاسی است، اما برخی همچنان بر سیاسی کردن آن اصرار دارند».

شمار کشته شدگان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری در شمال سوریه پنج هزار و ۷۱۴ نفر و زخمی‌ها هفت هزار و ۳۹۶ نفر اعلام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
غرب زبون نفهمه فقط زور میفهمه قدرت و علم خودت رو زیاد کن خودش عقب نشینی میکنه
آخرین اخبار