منطقه گرگان بلوچستان سرزمین شگفت انگیز باغ‌های معلق و برکه‌های فیروزه ای

منطقه گرگان بلوچستان در شهرستان نیکشهر، سرزمینی ناشناخته و منحصر به فرد و مقصدی هیجان انگیز برای مسافران و گردشگران نوروزی است.

هر آنچه که از گرگان در ذهن‌ها متصور می‌شود منطقه‌ای در شمال کشور با آب و هوایی سرد و جنگل‌های سرسبز است، اما شاید تاکنون کم‌تر هموطنی تصور این را داشته باشد که در سرزمینی به خشکی و سختی سیستان و بلوچستان، منطقه‌ای با جذابیت‌ها و زییایی‌های خارق العاده‌ای به اسم "گرگان" وجود داشته باشد.

ترکیبی از خلق نقاشی زیبا از جانب خداوند در کُنج دورترین نقطه از ایران با میوه‌های ارگانیک، زیبایی‌های شگفت انگیز، کوه‌های نوک تیز و آبشار فیروزه ای، شگفتانه‌ای را از طبیعت دلپذیر و بکر "گرگان" بوجود آورده است.

"گرگان" نام منطقه‌ای در حدود ۵۰ کیلومتری شهر نیکشهر است که برای سفر به آن باید از دل کوه‌های پر پیچ و خم و خوش آب و هوای در محدوده روستا‌های زهک، تهرک، سرگرانی، کشیگ، هیتک، رونگ، اورنگ، راوگ، حاجی آباد، حواران، دشتاندر، مهبان، سرخکلوت، تیتران دن و گورگتان گذر کرد.

منطقه گرگان بلوچستان سرزمین شگفت انگیز باغ‌های معلق و برکه‌های فیروزه ای

این منطقه جلوه‌ای زیبا و شگفت انگیز از طبیعت بکر و گمنام سیستان و بلوچستان است که وجود باغ‌های معلق در دامنه کوه‌ها و حاشیه رودخانه‌های فصلی و برکه‌های فیروزه‌ای، گستره‌ای از زیبا‌های چشم نواز طبیعی را بوجود آورده است که می‌تواند دل هر گردشگری را مجذوب خود کند و تداعی کننده گرگان شمال کشور برای هموطنان باشد.

جاده پر پیچ و خم و دلهره آور این منطقه، جاده چالوسی دیگر را برای هر بیننده‌ای تداعی می‌کند که در لابه‌لای این جاده می‌توان طبیعت سرسبز، چشمه‌های زلال و باغات سرسبز با میوه‌های سردسیری را در کنار فرهنگ غنی و اصیل مردمان مهمان نواز و خوش قلب منطقه گرگان را نظاره گر بود.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیکشهر، گرگان از مناطق ثبت شده هدف گردشگری با ۱۵ پارچه آبادی و بیش از ۱۰۰ نقطه تفریحی است که وجود باغات انار، انجیر، نخیلات و آبشار و برکه‌های فیروزه ای، طبیعتی جذاب را در این منطقه خلق کرده است.

وی گفت: آبشار ۲۵ متری گرگان از بارزترین جلوه‌های طبیعی در این منطقه است که در هوای تابستانی جنوب سیستان و بلوچستان هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

منطقه گرگان بلوچستان سرزمین شگفت انگیز باغ‌های معلق و برکه‌های فیروزه ای

زیبایی‌های کم نظیر نیکشهر در پس کرانه‌های سواحل مکران، در اوج محرومیت‌ها، می‌تواند مقصدی شگفت انگیز و رویایی برای مسافران و گردشگران باشد.

نیکشهر با قرار گرفتن در قلب بلوچستان و همسایگی با بندر چابهار بعنوان کانون توسعه شرق کشور، در صورت توجه به زیر ساخت‌های آن بویژه در حوزه راه‌های ارتباطی و اتصال مخابراتی می‌تواند در پشتیبانی از شهر بندری چابهار و میزبانی از مسافران نقش بسزایی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار