پیام شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت حلول ماه رمضان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت حلول هلال پربرکت ماه مبارک رمضان پیام صادر کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت حلول هلال پربرکت ماه مبارک رمضان پیام صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
سالی که نکوست از بهارش پیداست...

حلول هلال پربرکت رمضان در آغازین روز‌های تحویل سال، سعادت تحوّل جان و جهان را به احسن‌ترین حال، توأمان کرده است و چه حالی نیکوتر از اینکه این سرخوشی و دلخوشی هدیه‌شده از خالق کائنات، به سلوک در خود تا تقرّب به سوی خداوند و تا رسیدن به رستگاری بینجامد؛ که حکمت بهار قرآن و ماه رمضان است؛ چنانکه فرمود: «کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» (بقره: ۱۸۳)؛‌ای اهل ایمان! بر شما هم روزه واجب شد چنانکه بر امم گذشته فرض شده بود؛ و این دستور برای آن است که پاک و پرهیزگار شوید.

گاه ناگزیر و گاه به عمد و اقتضا، دانسته و ندانسته، نفس خویش را دچار آلودگی می‌کنیم. روزه و رمضان و مراسم و مناسک و مواقع آن همچون خزان و بهار طبیعت، فرصت ریزش و رویش و رجعت دوباره است؛ فرصت دوست داشتن و مهم‌تر از آن، دوست داشته شدن بنده از جانب پروردگارش است. اگر محب او بودن برای بنده‌اش فطری و غریزی است، محبوب او شدن توفیقی اکتسابی است که به صراحت قرآن کریم، با پیروی از پیامبر اکرم صلوات‌الله علیه و اهل بیت ایشان علیهم‌السلام ممکن می‌شود: «إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ» (آل عمران: ۳۱)؛ اگر خدا را دوست می‌دارید مرا پیروی کنید تا خدا شما را دوست بدارد.

خداوند را شکرگزاریم که توفیق درک دوبارۀ این فرصت و برخورداری از نعمت بخشش و بخشایش خویش را نصیب‌مان کرد و امیدواریم شایستگی بهره‌مندی از این فرصت را نیز تا پایان برایمان مقدّر سازد.

فرا رسیدن بهار قرآن و ماه میهمانی یزدان را به امت مسلمان، به ویژه مردمان نجیب و مخلص ایران عزیز تبریک عرض می‌کنم و توفیق بهره‌مندی تمام و کمال از آن را برای همگان، از خداوند منّان رحمان مسئلت دارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار