عضویت ۱۵ هزار روستایی و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: سال گذشته ۱۵ هزار نفر از روستاییان و عشایر این استان عضو صندوق بیمه اجتماعی شدند.

حاتم شکری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: تاکنون جامعه مشمول در استان همدان برای عضویت در این صندوق ۳۰۰ هزار نفر است و از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۱۴۲ هزار نفر زیر پوشش صندوق قرار گرفتند.

او گفت: ۷ هزار و ۳۵۰ نفر از سال ۱۳۸۴ تاکنون به صورت ماهانه از این صندوق مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت دریافت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان تصریح کرد: امسال برای ۷ هزار و ۲۵۰ نفر از مستمری بگیران این صندوق در استان عیدی واریز شده است.

شکری افزود: ۷۵۷ نفر در سال ۱۴۰۱ از مستمری این صندوق بهره‌مند شده اند.

او تاکید کرد: ۷ هزار و ۱۴۰ مستمری بگیر استان به منظور ارتقا سطح خدمات به مستمری بگیران صندوق در سال گذشته از پوشش بیمه تکمیلی بهره‌مند شدند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان تصریح کرد: برگزاری میز‌های خدمت در روستا‌های استان همدان و تبیین خدمات صندوق در ۲ ماه پایانی سال منجر به عضویت بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه هدف در این صندوق شد.

شکری با اشاره به اینکه تمامی افراد بدون بیمه ۱۸ تا ۵۰ سال با عضویت در این صندوق می‌توانند از یارانه دولتی که برای اعضا در نظر گرفته می‌شود، برخوردار شوند افزود: هر مبلغی که اعضای این صندوق، حق بیمه پرداخت کنند، ۲ برابر این رقم به صورت یارانه از سوی دولت در اختیار صندوق قرار می‌گیرد.

او گفت: حق بیمه اختیاری با پرداخت یکساله برای استقبال بیشتر افراد در نظر گرفته شده است و در سالجاری بر مبنای درآمد خانوار روستایی ماهانه ۵۰ هزار تومان تا ۱۳۳ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان افزود: جامعه هدف این صندوق ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران و کشاورزان شهر‌های با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هستند.

شکری گفت: همچنین رانندگان برون شهری در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، تمامی مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

او تاکید کرد: بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از فعالیت ۵۰ کارگزاری فعال در نقاط مختلف استان همدان به منظور افزایش کیفیت خدمات و تسهیل گری خبر داد و افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به این دفاتر، نسبت به نام نویسی برای عضویت در صندوق اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.