رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:۱۷۳ مدرسه کم برخوردار این استان ،‌در قالب طرح شهید سید روح‌الله عجمیان، بهسازی و شاداب سازی می‌شود.

 رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۵ گروه جهادی امسال ۱۷۳ مدرسه کم برخوردار استان را در قالب طرح شهید سید روح‌الله عجمیان بهسازی و شاداب سازی می‌کنند.

موسوی می گوید: طرح شهید روح‌الله عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار با مشارکت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس، قرارگاه جهادی عدالت تربیتی سازمان بسیج سازندگی، بنیاد علوی، بنیاد برکت، سازمان بسیج دانش آموزی، سازمان بسیج دانشجویی، سازمان بسیج فرهنگیان و گروه‌های جهادی در مدارس کم برخوردار کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود.

او گفت: یکی از اهداف این طرح استفاده از ظرفیت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و بهره وری از مهارت‌های کسب شده توسط دانش آموزان است.

براساس آمار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد ۹۲ درصد مدارس این استان معادل ۲ هزار و ۸۰۰ باب مدرسه، از سال ۵۷ تاکنون در مناطق مختلف ساخته شده است.

هم اکنون ۲۰۰ طرح آموزشی و ورزشی در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست و این تعداد طرح با اعتباری بیش از چهار هزار میلیارد ریال و پیشرفت ۵۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت، ۹ شهرستان و ۱۷ بخش و یک هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه، حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز دارد. از مجموع دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آن‌ها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.