مداخله پلیس فرانسه برای از سر راه برداشتن اعتصاب کنندگان+ تصاویر

با دخالت پلیس ضد شورش فرانسه، اعتراضات کارکنان بخش انرژی این کشور به تصمیمات دولت مکرون به خشونت کشیده شد.

یکی از نمایندگان اتحادیه کارگری «کنفدراسیون عمومی کار» فرانسه گفت پلیس صبح روز جمعه برای متفرق کردن کارگران پالایشگاهی در نرماندی دست به کار شد. 

به گزارش رویترز، این کارکنان مسیر پالایشگاه را مسدود کرده بودند. پلیس دسترسی به پالایشگاه را آزاد کرده تا سایر کارکنان بتوانند سر کار بروند.

اگنس پانیر روناچر، وزیر انرژی فرانسه می‌گوید که ۱۵ درصد از پمپ بنزین‌های این کشور همچنان با اختلال مواجه هستند و افزود: ۱۰ انبار سوخت از ۲۰۰ انبار هنوز مسدود هستند.

اعتصابات در فرانسه باعث اختلال در پالایشگاه‌های این کشور شده، برخی از پمپ بنزین‌ها را با کمبود سوخت مواجه کرده، و تامین برق را با مشکل مواجه کرده است. همچنین این اختلالات تعمیرات رآکتور‌های هسته‌ای را نیز با مشکل مواجه کرده است.

افزون بر اعتصابات، اعتراضات نیز در فرانسه در جریان است. روز گذشته نهمین روز از اعتراضات در این کشور برگزار و سبب بروز اختلال در سفر‌های هوایی و همچنین حرکت قطار‌ها شد. گروه‌هایی از معترضات ویترین مغازه‌ها را شکسته و رستوران مک دونالد را غارت کردند. درگیری‌ها بین پلیس و معترضان نیز در حالی رخ داد که پلیس این افراد را با گاز اشک‌آور و شوکر عقب راند.

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه می‌گوید تا کنون ۱۴۹ افسر پلیس مجروح و ۱۷۲ نفر در سراسر کشور دستگیر شده اند. ده‌ها معترض نیز زخمی شدند. از جمله زنی که انگشت شست خود را در شهر «روئن» نرماندی از دست داد.

پلیس همچنین در چندین شهر دیگر از جمله «نانت» و «لورینت» در غرب و «لیل» در شمال به برخی از معترضان گاز اشک آور شلیک کرده و در «رن» در شمال غربی فرانسه نیز از ماشین‌های آب پاش برای متفرق کردن مردم استفاده کرده است.

اتحادیه‌های کارگری نگرانند اگر دولت به خشم مردمی فزاینده در خصوص تصمیمات دولت مکرون توجه نکند، اعتراضات ممکن است به خشونت بیشتری کشیده شود.

اعتراضات در فرانسه

مداخله پلیس فرانسه در اعتراضات

اعتصاب کنندگان فرانسوی

مداخله پلیس فرانستظاهرات در فرانسهه برای از سر راه برداشتن اعتصاب کنندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
بنده از این اعتراضات به حق مردم فرانسه حمایت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
ای وای بدبخت ها حقوق بشر ندارند .سازمان ملل خفه شده
آخرین اخبار