امام جمعه موقت اصفهان گفت: در جنگ ترکیبی بسیاری از مشکلات به حوزه اقتصاد و‌ بحث تورم باز می‌گردد.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز اولین جمعه ماه مبارک رمضان و سال نو با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی،نام هر سال را با توجه به نیاز اساسی کشور انتخاب می‌کنند گفت: به تاکید ایشان مباحث اقتصادی همچنان در اولویت است و باید شاخص حرکت انقلاب اسلامی را بر مبنای تحقق شعار سال ارزیابی کرد.


او افزود: مهار تورم بحث سلبی است زیرا به قشر ضعیف جامعه بیشتر آسیب می‌زند و رشد تولید بحث ایجابی است که می‌تواند مکمل بخش اول باشد.


امام جمعه موقت اصفهان، جلوگیری از رشد قیمت کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی، خودرو و محصولات پتروشیمی را در اولویت دانست و اامه داد: حذف دلال‌ها و کنترل رشد نقدینگی از دیگر لوازم مهار تورم و رشد تولید است؛ همچنین لازم است دولت وابستگی بودجه کشور را به درآمدهای نفتی و دلار کاهش دهد تا راه ضربه زدن دشمن را ببندد.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: خرید کالای ایرانی، منع واردات کالایی که دارای مشابه ایرانی است و منع کالای قاچاق و امنیت سرمایه‌گذاری برای تحقق شعار سال ضروری است.

او از دولت خواست مدیرانی را که در عمل به این حرکت جهادی عاجزند یا کسانی که به تحقق این مسیر باور ندارند کنار بگذارد و راه را برای تحقق شعار سال هموار کند.

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روزه‌خواری علنی و هتک حرمت ماه رمضان ممنوع و‌ لازم است افرادی که این موارد را مشاهده می‌کنند تذکر دهند.

آیت الله مهدوی با توصیه مردم به بهره مندی از فرصت ماه مبارک رمضان گفت: مناسب است افراد در این ماه با افطاری‌های ساده در مساجد و اماکن دیگر از برکات این عمل خیر بهره مند شوند.

او یادآور شد: در کنار حرکت‌های اقتصادی نباید از حرکت‌های فرهنگی و دینی غافل شد و لازم است مسئولان برای مقابله با ترویج فحشا و بی‌بندوباری علنی و روزه خواری به شکل عاقلانه چاره‌اندیشی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.