وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد

افزایش ۵۰ درصدی مودیان مالیاتی و شناسایی دانه درشت‌های فرارهای مالیاتی

خاندوزی گفت: یکی از اقدامات مهم دولت کاهش نرخ مالیات تولیدکنندگان بود، اما با افزایش ۵۰ درصدی مودیان مالیاتی و شناسایی دانه درشت‌های فرار مالیاتی، درآمد مالیاتی کشور افزایش یافت.

سیداحسان خاندوزی در جمع نمازگزاران جمعه گرگان اظهار کرد: از این میزان اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال سهم استان گلستان بود که با پرداخت آن برای بیش از ۳ هزار نفر شغل ایجاد شد.

وی بیان کرد: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم دولت گذشته ۵۴۰ هزار میلیارد ریال از منابع تنخواه برداشت کرده بود اما در دولت سیزدهم از روش‌های دیگر کسری بودجه ناشی از تورم را به حداقل رساندیم و از آغاز دولت تا پایان سال گذشته هیچ استخراجی از این منابع نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم دولت کاهش هفت درصدی نرخ مالیات تولیدکنندگان بود، اما با توجه به این کاهش بر اساس افزایش ۵۰ درصدی مودیان مالیاتی و شناسایی دانه درشت‌های فرارهای مالیاتی درآمد مالیاتی کشور افزایش یافت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از تلاش‌های دیگر، برقراری عدالت در مناطق مختلف کشور بود.

وی تصریح کرد: از اقدامات مهم دیگر این وزارتخانه تسریع در ترخیص کالاها از گمرکات بود و همچنین در دولت سیزدهم بیشترین میزان صادرات غیرنفتی توسط تولیدکنندگان و صادرکنندگان انجام شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: میزان صادرات از مرزهای گلستان در دولت سیزدهم ۲۴ درصد افزایش داشته و کل صادرات از این استان ۲۰۷ میلیون دلار به ثبت رسیده است.

خاندوزی یادآور شد: تسریع در صدور مجوز کسب و کار و اشتغال بدون مراجعه درخواست کنندگان و بدون کاغذ بازی با استفاده از درگاه ملی مجوزها باعث شد سال گذشته در کشور ۲۸۰ هزار مجوز صادر شود.

وی با اشاره به این که مردم از نحوه دریافت تسهیلات بانکی مشاغل خرد و بدون ضامن ناراضی بودند، بیان کرد: از اقدامات اساسی در این بخش دسترسی مردم به تسهیلات بانکی ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریالی بود که سهم ۱۳.۵ درصد خانوارها را به ۱۶.۵ درصد رساندیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته خبر داد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری سال گذشته در این دولت ۲ برابر سال آخر دولت قبل بود.

خاندوزی اظهار کرد: در گلستان ۶ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو تعریف شده که ۲ مورد آن به نتیجه رسیده و در چهار مورد دیگر با طرفین سرمایه‌گذار در حال مذاکره هستیم.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم بزرگترین واگذاری بنگاه‌های دولتی به صورت شفاف و رقابتی در بورس رقم خورد که یکی از آنها سهام هلدینگ خلیج فارس بود.

وی خاطرنشان کرد: انتشار لیست ابر بدهکاران بانکی از اقدامات کم‌سابقه دولت بود که این اقدام از بخش‌های دولتی آغاز شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تعیین تکلیف انبارهای بی‌ضابطه و کالاهای فرسوده اموال تملیکی به ارزش ۲۸۰ هزار میلیارد ریال از اقدامات مهم دیگر دولت و این وزارتخانه بوده که قدیمی‌ترین پرونده تعیین تکلیف شده مربوط به سال ۱۳۵۷ است.

خاندوزی افزود: جلوگیری از اسراف آرد و گندم بدون افزایش قیمت نان از دیگر اقدامات ارزشمند در دولت سیزدهم است.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم از جنس مردم با زبان مردم است و با توجه به این که وضع معیشتی را به خوبی می‌داند و خود مشکلات عدیده‌ای دارد، اما به سختی در تلاش است تا حال وضعیت اقتصادی مردم را خوب کند.

خاندوزی اضافه کرد: احیای خلیج گرگان، تامین برق استان با توسعه نیروگاه علی‌آبادکتول که از یک ماه آینده با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون یورویی آغاز خواهد شد، ادامه همکاری بانک توسعه اسلامی در اجرای طرح فاضلاب این استان، حل مشکل پتروشیمی با حضور هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد، ابلاغ هفته گذشته اساسنامه منطقه آزاد اینچه برون و حل معضل آب این استان که به عنوان گلوگاه‌های فشار بر بخش‌های شهری و روستایی بوده از سوی وزیر مربوطه بخشی از اقداماتی است که در مسیر رشد و توسعه پایدار استان انجام شده و یا در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
جالب بازار گرانی دولت به راه کرده به جان ملت افتاده میری خرید می‌گوید گران است طرف فروشنده میگه جوراب شده ۱۰۰تومن الان هر کجا خرید صحبت میکنی گران هست بهانه میارند کالا چی شده آنقدر بهانه کالا به کالا شده از دست گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ظلم به 70 میلیون نفر
۰۰:۴۹ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
اجازه دهید بخش خصوصی خودرو وارد کند و تحت نفوذ مافیای داخلی آنها را از تجارت سالم و خدمت به مردم محروم و محدود نکنید بگذارید دزدی و چپاول صنعت خصولتی خودروسازی پایان یابد اینقدر برعلیه مردم عمل نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
لطفا از بازاریها هم مالیات بگیرید
ما کارمندا چه گناهی کردیم که باید جوره همه رو بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
تشکر،انشاالله گشایش های بیشتر برای دولت و ملت
کیه که قدر بدونه اکثرا ناسپاسند و ناشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
چرا دولت قیمت خودرو در خودروسازی رو واقعی نمی کنه تا نه رانت ایجاد بشه و نه این همه دلالی برای ثبت نام ایجاد بشه که مردم بخواهند برای خودرو به زحمت بیفتند، آقای قالیباف سخنگو گفت قیمت ها رو واقعی می کنیم تا دیگه برای دلالان سود نداشته باشد او رو خدا پیگیری کنید که کسی می شناسم چندین فیش خودرو از برندگان خریده و از هر کدوم چند صد میلیون سود می کنه
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۲۳:۳۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
ایا فکری به حالمانورتن اداره مالیات که زیر میز ی میگیرن و مالیات هارا کم می کنند کرده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
این 44 سال هم پرداخت نکردن ازشون می گیرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
اگر به جای هزینه کردن از جیب کارگران واقعا از ثروتمندان و سوداگران و دلالان مالیات میگرفتید اگر مالیات از عایدی سرمایه میگرفتید اگر مالیات از خونه های خالی مالیات میگرفتید الان مملکت در لبه پرتگاه قرار نداشت
چرا فقط قشر ضعیف کارگر باید هزینه ناکارامدی شمار را بدهد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
اقای خاندوزی برو از خونه اربابان ثروت مالیات بگیر،نه بزنی سر حقوق کارگر.
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۲۱:۰۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
بله دیدیم ، دانه درشت هایتان کیا بودن!!! فرهنگیان، اولین گروه دانه درشت های این مملکت هستند که باید تمام کسری بودجه را که به چپاول برده بوده اند مسترد نمایند!!!

انا لله و انا الیه راجعون و لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم و نستغفرک ربنا و نتوب الیک من کل ذنب عظیم.
Iran (Islamic Republic of)
تویوتایی که پراید شد!
۲۰:۵۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
چند تا برنامه در مورد فرار مالیاتی پزشکان بسازید! برای،سرگرمی مردم خوبه. فراموش میکنن سکه شش ماه قبل ۱۲ میلیون بود و الان ۳۰ میلیون. فراموش میکنن گوشت شش ماه قبل کیلویی ۱۹۰ هزار تومان بود و الان ۳۹۰ هزار تومان.
فراموش میکنن کیا سراتو مونتاژی یک میلیارد بود و الان دو میلیارد و ۲۰۰ ! یعنی فراموش میکنن سیاست‌های شما طی،کمتر از ۶ ماه ارزش پول ملی را از نصف کمتر کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
حساب وکالتی برای خودرو مادران رو تمدید کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
مالیات مستقلات۱۳۹۹ و۱۴۰۰،هر سال ۳ برابر، جمعا ۶ برابر شده برای همه مالکان واحد‌های تولیدی ، تجاری و مسکونی، این یعنی فشار حداکثری به مالکان و به طبع آن فشار به مستاجران