افزایش بهای طلا در بازار جهانی

بهای طلا در معاملات امروز بازار فلزات گرانبها شاهد افزایش قیمت بود.

بازار ارز‌های معتبر جهانی و طلا به شرایط اقتصادی و سیاسی جهان واکنش نشان داده و شاهد تلاطم بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در معاملات امروز (جمعه) بازار ارز‌های معتبر جهانی، با افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و متعاقب آن تقویت دلار، ارزش برابری واحد پول آمریکا در برابر پوند انگلیس و یورو شاهد افزایش بود.

با افزایش نیم درصدی شاخص دلار و کاهش ۰.۷ درصدی شاخص یورو، هر یورو امروز با ۱.۰۷۵ دلار آمریکا معاوضه شد. هر پوند انگلیس نیز با ۱.۲۳ دلار داد و ستد شد.

پس از ورشکستگی بانک سیلیکون ولی آمریکا و خطر ورشکستگی بانک‌های بزرگ جهان و متعاقب آن خطر رکود اقتصادی، بازار فلزات گرانبها شاهد رونق دوباره بود، زیرا سرمایه گذاران برای حفظ سرمایه خود به خرید طلا مبادرت می‌کنند.

در معاملات امروز بازار فلزات گرانبها، هر اونس شمش طلا با ۲۰ دلار افزایش، به یک هزار و ۹۹۶ دلار رسید. نقره نیز با افزایش بیش از یک درصدی، ۲۳ دلار و ۳۷ سنت در هر اونس داد و ستد شد. پلاتین با ۱.۴ درصد افزایش، به ۹۷۰ دلار در هر اونس رسید و پالادیوم نیز با نزدیک به دو درصد رشد، قیمت یک هزار و ۴۰۴ دلار را در هر اونس تجربه کرد.

تحلیلگران می‌گویند با ادامه نگرانی‌ها درباره آینده اقتصادی جهان و با توجه به ترس از رکود اقتصادی، همچنان باید انتظار افزایش بهای فلزات گرانبها را در آینده داشت. با این حال، داده‌های آماری درباره اقتصاد‌های بزرگ جهانی شامل آمریکا، چین و اتحادیه اروپا می‌تواند در این زمینه تعیین کننده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار