ادامه اعتصابات و کمبود سوخت در پمپ بنزین‌های فرانسه

اعتصابات در فرانسه و اختلال در کار پالایشگاه‌ها سبب شده بسیاری از پمپ بنزین‌ها با کمبود سوخت مواجه شوند.

اعتصابات در فرانسه که باعث اختلال در عملکرد پالایشگاه‌های این کشور شده، برخی از پمپ بنزین‌ها را با کمبود سوخت مواجه کرده است.

به گزارش رویترز، بر اساس داده‌های وزارت انرژی فرانسه، تا چهارشنبه شب، حدود ۱۵ درصد از پمپ بنزین‌های این کشور حداقل یک محصول را تمام کرده بودند. همچنین گفته می‌شود بیش از یک سوم پمپ بنزین‌ها در سه منطقه در غرب و جنوب فرانسه با کمبود مواجه بودند.

الکسیس آنتونیولی، دبیر کل اتحادیه «کنفدراسیون عمومی کار» فرانسه می‌گوید بخشدار منطقه‌ای در تلاش است تا کارکنان را مجبور به بازگشت به کار کند تا نفت سفید را برای فرودگاه‌های پاریس تهیه کنند.

اعتصابات و اعتراضات در فرانسه در روز‌های اخیر شدت بیشتری گرفته است. این اعتصابات در واکنش به تصمیمات دولت امانوئل مکرون در جریان است. اتحادیه‌ها اعلام کرده‌اند که به اعتراض خود ادامه خواهند داد. پلیس فرانسه برای کنترل اوضاع به اعمال خشونت متوسل شده است.

در این میان، کمیسر حقوق بشر شورای اروپا روز گذشته درباره استفاده افراطی از زور علیه معترضان فرانسوی هشدار داد. دنیا میاتوویچ با انتشار بیانیه‌ای ضمن هشدار در این زمینه از فرانسه خواست به حقوق تظاهرکنندگان احترام بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار