پیش بینی باران و طغیان رودخانه‌های فصلی در خوزستان

 مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امروز شنبه وارد استان می‌شود و رگبار و رعد و برق را به همراه دارد.

محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان  می‌گوید: سامانه بارشی از اواخر وقت امروز تا اواسط روز سه شنبه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به ویژه طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه سبب رگبار و رعد وبرق، وزش باد‌های متوسط تا شدید در بیشتر نقاط استان، در مناطق مستعد ریزش تگرگ و احتمال بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

او افزود: با توجه به حجم بارش‌ها در این سامانه بارشی، خطر طغیان مسیل‌های کوهستانی، رودخانه‌های فصلی و خطر آبگرفتگی معابر، صاعقه، کاهش دید، وزش باد شدید و آسیب به تاسیسات وجود دارد.

 مدیر کل هواشناسی خوزستان با پیش بینی روند کاهش دما از روز یکشنبه تا سه شنبه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۲۷.۷ و ایذه با ۶.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را داشتند و حداقل دمای اهواز ۱۳.۷ و حداکثر ۲۷.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی و بالا بودن ضرایب ناپایداری از اواخر وقت شنبه تا اوایل وقت سه شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.