رشد ۳۱ درصدی بازدید از اماکن گردشگری آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: در دور اول سفر‌های نوروزی ۹۶۲ هزار و ۶۳۳ مورد بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان انجام شد.

احمد حمزه‌زاده  گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته است.
او افزود: بر این اساس ۵۸ هزار و ۶۹۹ مورد از این آمار به بازدید از موزه‌های استان اختصاص دارد که نسبت به سال گذشته ۷۲ درصد رشد نشان می‌دهد.
او  اظهار داشت: کلیسای سنت استپانوس با ۱۸ هزار و ۸۹۸ بازدید، موزه آذربایجان با ۸ هزار و ۲۵۹ و موزه قاجار با ۷ هزار و ۱۴۲ بازدید از پر بازدیدترین اماکن تاریخی و موزه‌های استان در دور اول سفر‌های نوروزی بوده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: طی این ایام شهرستان‌های جلفا، کلیبر، اسکو و مراغه مورد استقبال بیشتر گردشگران بوده و روستای کندوان با ۴۵ هزار مورد بازدید در صدر روستا‌ها و اماکن تاریخی پر بازدید استان قرار گرفته است.
حمزه زاده  همچنین گفت: طی ایام نوروز هزار و ۶۱۰ بازدید از واحد‌های فعال گردشگری استان انجام شده و به دنبال آن تذکرات لازم برای واحد‌هایی که ضوابط لازم را رعایت نکرده‌اند داده شده است.
اوافزود: در این بازدید‌ها ۱۸۱ مورد تذکر کتبی و ۹۷ اخطار صادر شده است که در صورت تکرار اقدامات لازم برای برخورد قانونی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار