امام جمعه در جمع امداد گران هلال احمر استان

نماینده ولی فقیه در استان گفت:جمعیت هلال احمر اولین کسانی هستند که در صحنه‌های سخت و بحران حاضر می‌شوند.

حجت الاسلام و الملسمین آل هاشم با بیان اینکه در اولین روز‌های سال جدید در اتوبان تبریز_بستان آباد در بین امدادگران جمعیت هلال احمر استان حضور یافتم گفت:جمعیت هلال احمر استان همیشه پا در رکاب بوده و در حوادث و بحران‌ها اولین کسانی هستند که در صحنه‌های سخت حاضر می‌شوند.

او با تقدیر از زحمات امدادگران هلال احمر استان در زلزله خوی و ترکیه افزود: تقدیر فدراسیون صلیب سرخ از تلاش‌های جمعیت هلال احمر ایران در امدادرسانی به مردم زلزله زده ترکیه و سوریه، بیانگر این مطلب است که تلاش‌های جمعیت هلال احمر غیر قابل انکار و برای همگان مشهود است.

او در ادامه با بیان اینکه جمعیت هلال احمر برای مردم ایران در صحنه‌های امداد و نجات نامی آشناست گفت: از نزدیک در خوی حضور یافتم و شاهد ایثار و فداکاری جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی برای مردم خونگرم خوی و پشتیبانی جانانه از جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی بودم بر خود وظیفه می‌دانم از تک تک کارکنان، امدادگران و جوانان فعال در جمعیت هلال احمر تشکر و قدردانی نمایم.

امام جمعه محبوب تبریز با تاکید بر نقش آمادگی هرچه بیشتر نیرو‌های امدادی در کاهش آسیب‌های ناشی از بحران ها؛ مداخلات انسان در طبیعت، تصرف در حریم و بستر رودخانه ها، تغییر نامطلوب کاربری ها، وضعیت پوشش گیاهی و ساخت و ساز غیر مجاز و نا ایمن را از عوامل تخریب محیط زیست و افزایش آسیب پذیری در برابر حوادث عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی از بهره‌مندی ۶۶ هزار و ۹۰۰ مسافر از خدمات بشردوستانه ۶۲ پست ثابت و سیار نوروزی در سراسر این استان خبر داد.

دکتر حمید منجم مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی در خصوص خدمات امداد و نجات ارائه شده در ۴۳ پست ثابت و سیار امداد و نجات و خدمات بشردوستانه و مسافران نوروزی ارائه شده در ۶۲ پست ثابت و سیار در استان آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: از ابتدای طرح تا روز چهارم فروردین ۱۴۰۲ در مجموع ۶۹۶ نفر از جوانان هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی متشکل از ۳۱۰ خواهر و ۳۸۶ برادر در ۶۱ پست ثابت و سحاب مشغول خدمت رسانی به مسافران نوروزی بوده‌اند.

او افزود: تعداد اکیپ‌های دوچرخه سوار سحاب ۹ تیم و پیاده نیز ۹ تیم در میادین و مکان‌های گردشگری و توریستی در حال ارائه خدمات امدادی و کمک‌های اولیه به مسافران نوروزی هستند که تاکنون ۸۰۴۸ نفر از این خدمات بهره‌مند شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار