دستگیری کلاهبردار ۳۰۰ میلیاردی جعل سند در البرز

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری فردی که با استفاده از اسناد جعلی اقدام به ۳۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان کرده بود در این استان خبرداد.

سردار حمید هداوند گفت: در پی ارجاع چند فقره شکایت به پلیس آگاهی استان مبنی بر کلاهبرداری متصدی یک دفتر املاک، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات مأموران مشخص شد به رغم اینکه واحد صنفی مورد نظر از اتحادیه مشاوران املاک دارای مجوز رسمی بوده ولی چندین نفر از شهروندان از متصدی این واحد صنفی به دلیل تنظیم قولنامه صوری و جعل مهر شورای روستا و استفاده از اسناد جعلی شکایت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی البرز افزود: با توجه به اهمیت موضوع، کارآگاه پلیس آگاهی پس از هماهنگی و أخذ مجوز از مقام قضایی، بلافاصله نسبت به دستگیری متهم پرونده اقدام نمودند.

هداوند گفت: متهم دستگیر شده در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل خلاف قانون شد ولی در ادامه با توجه با مستندات و ادله پلیس به جرائم ارتکابی خود اعتراف کرد که پس از معرفی به مراجع قضایی روانه زندان شد.

او با اشاره به اینکه مبلغ کلاهبرداری صورت گرفته توسط این شخص بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تا کنون پنج نفر از مالباختگان مرتبط با این پرونده شناسایی و تلاش برای شناسایی دیگر شکات ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.