جشنواره کوچ عشایر به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل گفت: امسال با توجه به میزبانی اردبیل از رویداد ۲۰۲۳، جشنواره کوچ عشایر به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

طهماس‌پور در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های عشایر کشور در پل معلق مشگین‌شهر گفت: اردبیل در سال میلادی جاری میزبان رویداد گردشگری کشور‌های عضو اکو ۲۰۲۳ است که با توجه به اهمیت این موضوع، قرار شده با حضور سفرای کشور‌های عضو اکو جشنواره «کوچ عشایر» مغان در اردیبهشت ماه به صورت بین‌المللی برگزار شود.

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل موعد برگزاری این رویداد را هفتم تا نهم اردیبهشت ماه در شهرستان بیله‌سوار اعلام کرد و می گوید: در قالب این جشنواره تلاشمان بر این است تا توانمندی‌های ایل عشایر ایران و برخی کشور‌های عضو اکو نیز در معرض دید علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گیرد تا آن‌ها بیشتر با آداب و سنن و ظرفیت‌های جامعه عشایری آشنایی پیدا کنند.

به گفته او، همزمان با ایام نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان نمایشگاهی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عشایر کوچ‌روی شاهسون در پل معلق مشگین‌شهر در معرض دید گذاشته شده که در این نمایشگاه سعی شده تا اصالت و صداقت جامعه عشایری استان اردبیل، ایل شاهسون و مناسک روزه‌داری آن‌ها به شکل مناسب تبیین و برای گردشگران بازگو شود.

طهماس‌پور گفت: در قالب چادر‌ها و همچنین فضا‌های تدارک دیده شده در این نمایشگاه سعی شده تا تولیدات جامعه عشایری در حوزه صنایع دستی و محصولات دامی مورد توجه قرار گرفته و زمینه و بستر معرفی این توانمندی‌ها نیز برای گردشگران و مسافران نوروزی مهیا شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.