استاندار گفت: بر اساس آخرین آمار‌ها بیش از ۳ برابر جمعیت گیلان، مهمان نوروزی وارد این استان شده است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان بر پایش تصویری ترافیکی در تمامی شهرستان‌های استان در راستای تسهیل عبور و عبور با توجه به حجم بالای سفر به استان تأکید کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار‌ها بیش از ۳ برابر جمعیت گیلان، مهمان نوروزی وارد این استان شده و تعداد مسافران طی این مدت به بیش از ۸ میلیون نفر رسیده است.

او صبح امروز (یکشنبه ۶ فروردین ماه) در جلسه شورای راهبری ترافیک گیلان با تبریک فرا رسیدن سال نو و گرامیداشت تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت افزود: در این ایام شاهد حضور مهمانان نوروزی به گیلان بودیم که نسبت به سال‌های گذشته با درصد بسیار بالایی وارد استان شده اند.

استاندار با بیان اینکه همه بستر‌ها برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در گیلان فراهم است، تصریح کرد: در این مدت شاهد همکاری و انسجام همه دستگاه‌های خدمات رسان استان بوده ایم البته این همکاری‌ها باید ادامه یابد.

به گفته عباسی، یکی از مهمترین بخش استان گیلان حوزه دریا است که باید توجه و مدیریت لازم انجام شود و در عین حال باید شئونات اسلامی و مباحث فرهنگی و نیز حرمت ماه مبارک رمضان در همه اماکن عمومی حفظ شود.

بر اساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان؛ تاکنون بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزاز نفر مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۵۴ درصدی دارد.

در این مدت همچنین یک میلیون و ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه وارد گیلان شده و دارای رشد ۷۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

با توجه به پایان دور نخست سفر‌های نوروزی، در این بازه زمانی یک میلیون و ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه نیز از استان گیلان به مقاصد دیگر خارج شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.