خط لوله تغذیه گاز شهر سپیددشت مقاوم سازی شد

طرح افزایش ایمنی و تاب آوری شبکه خط لوله تغذیه گاز شهر سپیددشت لرستان و روستا‌های تابعه به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در آیین بهره برداری از این طرح گفت: اجرا و مقاوم سازی خط لوله تغذیه به طول ۱۷ کیلومتر و نصب ایستگاه تقلیل فشار گاز به ظرفیت پنج هزارمتر مکعب در ساعت با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

کرم گودرزی با اشاره به آسیب این خط لوله از سیل فروردین ماه ۹۸ اظهار داشت: این اقدام در راستای لزوم خدمات رسانی مطلوب، مستمر و پایدار به مردم شهر سپیددشت و روستا‌های تابعه و همچنین ایجاد زیر ساخت و پایداری گاز منطقه صورت گرفته است.

او ادامه داد: باتوجه به تجربه سیل ویرانگر سال ۹۸ نباید در اجرای خطوط لوله و تاسیسات از مطالعات پدافندی و تاثیر بلایای طبیعی بر زیرساخت‌های عمرانی غافل شد که این مهم در تاب آوری شبکه گاز سپیددشت لحاظ شده است.

شهر سپیددشت مرکز بخش پاپی از توابع شهرستان خرم‌آباد است و راه‌آهن تهران - جنوب از این شهر می‌گذرد؛ سپیددشت با خرم‌آباد حدود ۸۰ کیلومتر و با دورود ۴۲ کیلومتر فاصله دارد و بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهر حدود سه هزار نفر در قالب بیش از ۸۰۰ خانوار بوده‌است.

هم اکنون بیش از ۵۸۵ مشترک گاز در لرستان وجود دارد که از این مجموع ۵۴۵ هزار و ۷۶۴ مشترک خانگی، یکهزار و ۹۸۵ مشترک صنعتی و ۲۹ هزار و ۴۷۸ مشترک عمومی هستند.

 

برچسب ها: گازرسانی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار