تکمیل شبکه فیبرنوری؛ مهم‌ترین پروژه وزارت ارتباطات در سال گذشته

وزیر ارتباطات گفت: مهمترین پروژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۱ به اجرای فیبرنوری منازل و کسب‌‎و‌کارها اختصاص داشت که همچنان در حال اجرا است.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات درباره مهمترین اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: مهم‌ترین پروژه سال گذشته به اجرای فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها اختصاص داشت که همچنان در کشور در حال اجرا است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در حوزه فناوری اطلاعات و استقرار دولت هوشمند، کار‌های بزرگی برای پنجره واحد دولت انجام شد به طوری که اکنون بیش از ۹۳ درصد از دستگاه‌ها برای ارایه خدمات الکترونیک به آن متصل شده‌اند و اکنون هموطنان با یک بار احراز هویت می‌توانند به همه خدمات دسترسی داشته باشند.

زارع پور با بیان اینکه در سالی که گذشت دولت سیزدهم شاهد رخداد‌های مهم و بزرگی در حوزه فضایی بود، اظهار داشت: در این سال شش پرتاب فضایی داشتیم و دو ماهواره هم به طور موفقیت آمیز در مدار قرار گرفت که تصاویر آن به شکل عملیاتی دریافت می‌شود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: در حوزه اقتصاد دیجیتال هم در این سال شاهد تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال بودیم که تاکنون هفت جلسه آن تشکیل شده است.

وی تصویب آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکار‌های اینترنتی و آیین نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در هیات دولت را از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ برشمرد و گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در اولویت دولت سیزدهم و این وزارتخانه قرار دارد.

زارع پور تاکید کرد: امروز بسیاری از پروژه‌هایی که توسط این وزارتخانه در حال انجام است، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد و امیدواریم در سال آینده بتوانیم بیش از گذشته از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار