رئیسی در نخستین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۲:

دولت خود را ملزم می‌داند برای مهار تورم و در جهت تحقق شعار سال گام بردارد

رئیس‌جمهوری «تحول» را مهم‌ترین محور بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

سیدابراهیم رئیسی بعدازظهر یکشنبه در نخستین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۲ از عنایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری و سخنان راهبردی ایشان در آغاز سال جدید قدردانی و تأکید کرد: دولت به عنوان مخاطب اصلی و مجری فرامین رهبر فرزانه انقلاب همه تلاش خود را در جهت بهبود وضع موجود و خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و همچنین امیدآفرینی در جامعه به کار خواهد گرفت.

رئیس‌جمهوری «تحول» را مهم‌ترین محور بیانات رهبر معظم انقلاب عنوان و تاکید کرد: دولتمردان تلاش خواهند کرد، با تقویت نقاط قوت و شناسایی و برطرف‌کردن نقاط ضعف، وضع موجود را اصلاح و مطالبه تحول رهبری را محقق کنند.

رئیسی با اشاره به محور مهم «مهار تورم» در بیانات رهبر معظم انقلاب و آثار مخرب تورم در ایجاد ناترازی و بی‌عدالتی در جامعه گفت: دولت خود را ملزم می‌داند با تلاش بی‌وقفه و بیشتر از گذشته برای مهار تورم و در جهت تحقق شعار سال گام بردارد.

او در بخش دیگری از سخنانش شاخص‌های خوب به‌دست‌آمده در زمینه رشد اقتصادی و همچنین تولید، اشتغال و دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱ را که شعار سال هم بود، از توفیقات دولت دانست و بر لزوم تبیین این توفیقات برای مردم تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری در همین زمینه کسری و ناترازی بودجه را از مصائب کشور در گذشته عنوان کرد و از تلاش‌های صورت‌گرفته همکاران دولت در سال گذشته برای تنظیم منابع و مصارف به نحوی که استقراضی از بانک مرکزی صورت نگرفت و در پایان سال هم کسری بودجه به وجود نیامد، تشکر کرد.

رئیسی درباره مشکل به‌وجودآمده در پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان در روز‌های پایانی سال گذشته اظهار کرد: اجرای نادرست طرح خوب رتبه‌بندی معلمان در آخر سال کام معلمان عزیز را تلخ کرد که تدابیری برای حل موضوع اتخاذ شد، اما موضوع باید تا حصول نتیجه با جدیت بررسی و پیگیری شود تا اگر سوءمدیریتی وجود داشته حتماً با قاطعیت با آن برخورد شود.

رئیس‌جمهوری در ادامه وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرد پول محصولات خریداری‌شده از کشاورزان را به موقع پرداخت کند و همچنین سازمان برنامه و بودجه را مأمور کرد با توجه به تغییراتی که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ارائه‌شده از سوی دولت صورت گرفته، متمم و اصلاحیه آن را هر چه سریع‌تر تدوین کند تا به مجلس ارسال شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۲۳:۲۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
"خداوند بر پیشوایان عادل واجب کرده است که خود را با مردم ناتوان همسو کنند تا فقر و نداری آنان را به طغیان و عصیان نکشاند."

خطبه 209 نهج البلاغه

"همانا زمام داران را خواص و نزدیکانی است که خودخواه و چپاولگرند و در معاملات انصاف را رعایت نمی کنند. ریشه ستمکاری شان را با بریدن اسبابِ آن بِخُشکان و به هیچ کدام از اطرافیان و خویشاوندانت زمینی از اراضی مسلمانان وامگذار. نباید طمع کنند که قراردادی به سود آنان منعقد سازی که مایه زیان سایر مردم باشد... در غیر این صورت سودش برای آنان و عیب و ننگش در دنیا و آخرت برای تو خواهد ماند"

نامه 53 نهچ البلاغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
هر چیزی که اوله سال شعارش داده میشه همون میشه معضله کشور در همان سال. امثال هم با معضل تورم افسار گسیخته و مشکلاته تولید قراره پدره مردم را در بیارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
یعنی خودتون متوجه نبودید؟؟ حتما باید شعار سال می شد تا یه تکونی به خودتون بدید...
از نخبگان اقتصاد جامعه استفاده کنید...
نه از وزیران و مشاوران اقتصادی دولت... اگه اونا میدونستن چکار کنن که حال و روزمون این نبود...
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۰:۵۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
هر وقت اینا خودشان رو ملزم میدانند من تمام تنم میلرزد خدا بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
من یک تولیدی کفش رو با درآمد میانگین ۱۲ میلیونی روزی ۱۶ ساعت کار می چرخونم و با سرمایه ۱۵۰ میلیونی

بعضی کارمندان با روزی ۲۰ دقیقه کار چند برابر پول میگیره احتمال داره چند شغله هم باشه شاید هم خانم این آقا جایی مسول باشه
اصلا کار کردن خانم در جایی که ضرورت نداره مردان تحصیل کرده رو خانه نشین کرده و زن دیگری رو مجرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
شما تورم ایجاد نکن مهارش پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
خرج شما اینقدر زیاد هست که مردم رو به زانو درآورده ؛
کارمندان دولت اکثرا در بالای شهرها زندگی می کنند با پول مردم بدبختی مثل من
هزاران سال حرف بی عمل فایده نداره
امیر المومنین فرموده که اونهایی که حرف خوب میزنند زیاد و عمل کم یعنی مسولین ایران
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۰:۲۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
مهار تورم از افزایش قیمت بلیت اتوبوس رانی شهری در برخی شهرها به میزان 40 درصد و بیشتر و قیمت اجناس فروشگاه ها کاملا مشهود است. یعنی دولت و کارخانجات دست در دست هم در حال تحقق تورم سرسام آور هستند. ظاهر پیام رهبری هم تبدیل به شعار و یا علامت برعکس عمل کردن شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
هیییییییییییی داررررررررررررت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
حالا برعکس منویات مقام معظم رهبری عمل نکنید.چون تا به حال دولت 13 همه اش خلاف فرمایشات رهبری بزرگوار عمل کردند تا این لحظه
Iran (Islamic Republic of)
ramin
۰۹:۵۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
لطفا بدون سانسور منتشر کنید

جناب آقای رییسی رییس جمهور محترم مردمی

ایران در شرایط حساسی قرار گرفته است و بدون تعامل با همسایگان و ایجاد کریدور تجارت واقعی با شرق و خاورمیانه گشایشی در تورم حاصل نخواهد شد.

همانطوریکه همیشه گفته اید لطفا با مردم اول خود شما بعد کابینه شما صادق باشید و واقعیات را بگویید.

در شرایطی که سخت ترین تحریم ها بر ملت ایران از طرف غرب و در راس آنها آمریکای جنایتکار اعمال شده است, مهار تورم چطور بهمین سادگی که شما در کلام میفرمایید عملی خواهد شد؟ درامد عربستان در مقابل ما (ایران) از نفت در سال 1401, 30 برابر ارزش تولید نفت ایران به میزان 326 میلیارد دلار بوده است. آیا وضعیت سومین دارنده ذخایر نفتی جهان به این شکل باید باشد؟ ما میدانیم دلیلش را! اولین دلیل تحریم های ظالمانه است که در هیچ زمان به این میزان و شدت نبوده است و سپس اتکا به نفت بعنوان اولین و آخرین سبد اقتصادی کشور بمانند گاز پارس جنوبی. این ها یعنی تورم. پس به مردم صادقانه بگویید و صادقانه برنامه های خود را اعلام کنید. به مردم بگویید تلاش کردید و مسکن را نتوانستید کنترل کنید حتی وعده انتخاباتی در مورد مسکن هم تا این لحظه عملی نشد چون سرمایه ای تامین نشد چون بودجه ای حاصل نشد نه اینکه نخواستید و نکردید.

مسلتزم این امر همان که رهبری فرمودند:

ایمان بخدا
تلاش جهادی اول خود شما و بعد کابینه شما
تعامل بیشتر با همسایگان بخصوص عربستان و سپس همکاری میدانی و عملی با روسیه و چین
گفتن واقعیات به مردم (راه طولانی برای مهار تورم در پیش است)- سکه تمام هنوز 29م تومان است و ارزش ریال در برابر دلار هنوز بسیار اندک و منتظر جرقه و سودا گری دلالان!!! چطور میخواهید کنترل کنید در حالیکه هنوز این تورم وجود دارد و هیچ نشانه ای از کاهش در بازار میدانی نیست.
بررسی وضعیت و عملکرد مدیران در سال1401 از وزیر تا مدیران رده پایین و بررسی اینکه آیا واقعا هر کس را بر اساس لیاقت خود در جایگاه خدمت به مردم است یا خیر؟! این بسیار مهم است آقای رییسی (نترسید و توکل کنید بخدا و به نیروهای اول مومن و بعد متعهد- وقتی میگویم نترسید برای این است که در صنعت نفت ... ببینید چه کسانی در چه جایگاهی هستند- حتما شما به این مسایل ورود نمیکیند و حتما وزیر محترم این دست گزارشات را خدمتتان ارایه نمیکند برادر عزیز آقای رییسی- در دیگر ارگان ها هم به این شکل است؟ بعد میگویید راه باز است و نخبگان برگردند. بله راه باز است ولی باید زیر دست مدیرانی انتخابی کار کنند و این خوب نیست)
و نهایتا ریشه کن کردن فساد بمعنی واقعی کلمه نه گفتمان و عزل و نصب های در حد اندک و بی اثر (شما که خود طلایه دار مبارزه با فساد بودید و واقعا هم هستید و خدا خیرتان بدهد, چندی پیش در سیستم مدیران شما تحت نظر شما تحت انتخاب شما و تحت حمایت شما بسیاری از مدیران برکنار شدند یعنی فساد شوخی بردار نیست. مادران سه قلو و 4 قلو خانه ندارند و مدیران دولتی با ان همه امکانات (وام.حقوق.کارت خرید و.......) از خانه های ارگان دولت یا استفاده میکنند یا متاسفانه مالک میشوند. وقتی این مادران به مسکن ملی مراجعه میکنند جهت اطلاع وزیر راه- مسولان میگویند در انتظار باشید ان شا... درست میشود انشا.. فراخوانی میشود انشا... زمین تهیه و اعلام میشود و این انشا... حداقل 3 سال است که ادامه دارد و تا کی ادامه دار خواهد بود ا... اعلم!!! همین مادران برای خودرو شرایط ثبت نامی ندارند یا اگر هم داشته باشند با هزاران شرط و شروط که باید یکی از فرزندان سال 1400 ببعد باشد- البته این هم امری بسی جای تفکر دارد زیرا 3قلو و 4 قلو چطور ممکن است یکی از آنها متولد سال 1400 ببعد و بقیه قبل آن باشند- روبرو میشوند و دست آخر میفهمید که مدیر فلان خودرو ساز به مدیران و ...خودرو بدون نوبت با قیمت مصوب دولتی اعطا کرده است. مسلما اگر مردم و سربازان گمنام امام زمان عج متوجه نمیشدند وزیر صمت همچنان به مدیریت فعلی خود ادامه میدادند و حتما اطلاعی هم نداشته اند!)

دعای مردم ایران بدرقه راه شما و یاران شما در راه تحقق فرمان (نه توصیه) رهبری معظم و هوشمند ایران اسلامی در سال 1402

یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
دولت مصالح ساختمان مانند سیمان و فولاد و .... را که در اختیار خودش است را گران نکند تورم کنترل می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
چرا در استان گیلان کارت خوانها پول نقد نمی‌دهند واگر هم بدهند فقط ۲۰۰ هزار تومن میدهند همین دیگه نمیدهند این چه مسخره بازی هست سر مردم در می‌آورید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
این مدت چیکار می‌کرده.... واقعا مردم مسخره کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
سلام
خواهشاً قیمت ها رو واقعی کنید تا نه از جیب مردم پول به دست دلال و واسطه نرود و هم کسری بودجه نداشته باشیم. مثلاً خودرو اختلاف آن با بازار آزاد بیش از چند برابر است و پولش به جیب دلال ها می رود و این شرایط رانت ثبت نام فقط به خاطر اختلاف زیاد قیمت کارخانه و بازار است، چرا دولت قیمت آن را واقعی نمی کند؟ چرا به نفع دلال ها کار می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
مگر شما نبودی که در جلسه هیئت دولت در اواخر سال گذشته فرمودی تورم 59 درصدی زمان ریاست جمهوری روحانی را به 45 درصد رسانده ای؟ همون روش مدیریتی را ادامه بده تا پایان سال تورم به منهای بیست درصد هم میرسه!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
خدایا دیگه بسه این همه خفت و خواری آخه نونت نبود آبت نبود خودت را انداختی توی این باتلاق جرثقیل 300 هزار تنی هم نمیتونه نجاتت بده
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۰۷:۲۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
دولت عزیز ساعت خواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
دولت خودش را خسته نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
بازنشسته ها از رتبه ۵ به رتبه های ۱تا ۳ تنزل پیدا کرده اندمگر یک کارمند قراراست به چندین شیوه رتبه بندی شود از ابتدای شروع به کاردرآموزش وپرورش شاهد ۴ نوع رتبه بندی بوده ام که در آخرین مورد آن با شاخص های عجیب که مشخص نیست چگونه نمره گذاری شده اند روبه روشدم وقتی کسی بارتبه ۵ بازنشست شده طبق چه قانونی وی را به رتبه پایین تنزل می دهید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
آقای رئیسی یک بار دیگر سخنان خود در وعده های انتخاباتی را مرور کنید همان حرف هایی که می گفتی تمام مشکلات به تحریم ها مربوط نیست به سوء مدیریت برمی گردد الان به چی بر می گردد عصر ارتباطات و فناوری است مردم حرف های شما را در حافظه تاریخی خود دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
بله رهبر عزیزمان هر سال میگوید و شما و دیگران عمل نمیکنند ممنونیم که روز به روز بیچاره و دربدرمون میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
مگه به حرفه؟ ۲ سال گذشت. حتما باید اول آقا بگه تا شما ها به فکر بیوفتید؟
Iran (Islamic Republic of)
سرباز گمنام
۰۵:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
ببینیم و تماشا کنیم یه عمر دارید از این شعارها میدید
شاهنامه آخرش خوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
آقایان مسئول پس چی شد معوقات فرهنگیان . لعنت خدا و فرشتگان بر دروغگویان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سامان
۰۳:۴۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
لطفا قیمت دلار را به همان قیمت سال ۱۳۶۰ برسونین که زیر ۱۰۰۰ تومان بود.
واقعا زندگی سخت شده، درآمد و مخارج اصلا همخانی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
ظاهرا آقای رئیسی از عملکرد خود در سال ۴۰۱ در مورد تولید، دانش بنیان و اشتغال راضی است.

ایکاش روزی برسد که مسئولی بگوید : چقدر کارها که انجام ندادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
اگر کسری بودجه ایجاد میشد که سوال پیش نباید بیاید پس این نقدینگی که بانکها بواسطه شماها اضافه میکنند(نگویید بانکها سرخود اینکارها را میکنند که ...) باهاش چیکارمیکنید و کجا رفته که کسری بودجه هم دارید از پنج هزار هزار میلیارد ت رسانده ایدش به شش هزار هزار میلیارد ت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
هر چه سریعتر نسبت به استیضاح و برکناری از تمام عناوین دولتی برای بی لیاقت ها اقدام کنید.
Iran (Islamic Republic of)
محمدی دوست
۰۱:۱۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
آره از طرف من بهش بگید حتمأ میتونی
تلاش کنی میتونی
لاستیک پراید جفتی 4میلیون منی که فقط و فقط و فقط درامدم تاکسی تلفنی هست از کجا بیارم 4تمن
شماها فقط بلدین حرف بزنین
کنتور که نداره...
Iran (Islamic Republic of)
مهران پیراسته نیک
۰۱:۱۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
تازه یادتون افتاده تورم مهار کنید خسته نباشید آقای رئيسی خواهشمندم وزیر بهداشت برکنار بکنید چرا 95 درصد داروها ایرانی اما خیلی هاشون گیر نمیاد پس کی میخواهید معظل نبود دارو حل بکنید اونوقت شما می خواهید تورم کنترل بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
آره سال قبل هم برنامه داشتید که این افتضاح اقتصادی را بوجود آوردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
مرگ بر بیحجابها.مرگ بر بیحجابهای بیحیای وحشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
خیلی واضحه که حکومت به جای دستگیری عوامل فساد حکومتی درایجاد گرانی ودزدی وارتشا واختلاس ووو ،! ؟ مسیله حجاب راپررنگ تر کرده وگاه خود، برای مشغول کردن اذهان مردم، ودورکردن انها ازمشکلات معیشتی واقتصادی وفساد حکومتی،دست به نمایش های سرگرم کننده توسط عوامل جیره خوار خود، می کند؟!؟ دست ازفرافکنی واذیت کردن مردم بردارید ؟! ؟ مردم همه برنامه های شما را می دانند ومی فهمند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
دولت محترم لطفاً اگر کشور داری بلد نیستید لطفاً استعفا دهید مردم دارند برای چرخه تولید خودرو پول می‌دهند شما بلد نیستید مدیریت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
بهلللللله کاملا مهار تورم را میبینیم به وووووووضوح!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
لطفا پیگیریهاتون رو از مسمومیت مدارس دخترانه به مردم اطلاع بدین نگران باگشایی مدارس بعد ازتعطیلات هستیم ازyjc هم میخوایم این موضوع رو پیگیری کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
تنها کاری که میتونید بکنید اینکه تا آخر سال غرغره میکنید.
هی غرغره میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۲۳:۴۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
چرا معوقات فرهنگیان پرداخت نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۰:۵۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
دولت هر چی دارد که میده به فرهنگیان خدایش همین امسال چقدر حقوقتان رفت بالا بیشتر سال که تعطیل هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
ملزم بودن با سواد و توانایی فرق دارد
تو جزیره هزار نفره کارگزاران نظام که چرخشی همه جا رفتند اگه قرار بود کاری بتونن انجام بدن میدادن ته کارشون همیشه منجر به مشکل برا مردم شد
Iran (Islamic Republic of)
م.ی.
۲۳:۳۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
واقعا چنین چیزی امکان پذیر هست؟ قیمت گوشت دیروز در رشت ۳۶۰۰۰۰ یعنی در عرض یکسال از ۱۲۰۰۰۰ به ۳۶۰۰۰۰ رسید. این کدوم دست‌های پنهان هست که این وضعیت بد اقتصادی رو حمل می‌کنه و اینکه دولت در مهار تورم افسار‌گسیخته، کاری انجام نمیده هم یه حرف دیگری هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
طبق گفته خود دولت درآمدهای ارزی و نفتی خیلی زیاد شده ، از اون طرف کلی محدودیت برا واردات اعمال میشه ، در نهایت باز دلار دو برابر شده ، چرا؟ پولها که غیب نشده؟
اگر خودتون در این گرونی دست دارید که وای به حالتون و اگر دست ندارید ولی نمی‌تونید کنترل کنید پس برید کنار یه آدم کاردان بیاد
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۲۲:۲۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
افرین همینجور خودت ملزم کن افرین خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار