برنامه‌های روز جهانی تئاتر در ایران

روز جهانی تئاتر و روز ملی هنر‌های نمایشی، امسال در ایران، از تهران تا خوی گرامی داشته خواهد شد.

روز جهانی تئاتر و روز ملی هنر‌های نمایشی، امسال در ایران، از تهران تا خوی گرامی داشته خواهد شد.

برنامه‌های روز جهانی تئاتر و روز ملی هنر‌های نمایشی در سال ۱۴۰۲ به همت اداره‌کل هنر‌های نمایشی برگزار خواهد شد.

هنرمندان تئاتر، مهمان زلزله‌زدگان خوی

همچنین اداره‌کل هنر‌های نمایشی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و انجمن هنر‌های نمایشی ایران به منظور همراهی و حمایت از مردم و هنرمندان زلزله‌زده خوی و برای بهبود شرایط روحی این عزیزان، روز ملی هنر‌های نمایشی را در روز هفتم فروردین، با اجرای نمایش‌های آیینی- سنتی در این منطقه برگزار خواهند کرد.

اسرافیل فرج‌اللهی، مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی ایران به نمایندگی از مدیرکل هنر‌های نمایشی در این مراسم حضور خواهد داشت.

روز ملی هنر‌های نمایشی در تماشاخانه سنگلج

هم‌زمان با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنر‌های نمایشی، مراسمی ویژه در ساعت ۱۹ روز دوشنبه هفتم فروردین در تماشاخانه سنگلج برگزار خواهد شد. در این مراسم، کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی، داوود فتحعلی‌بیگی، پیشکسوت نمایش‌های آیینی سنتی و جمعی دیگر از هنرمندان تئاتر حضور خواهند داشت.

در مراسم پاسداشت روز ملی هنر‌های نمایشی در تماشاخانه سنگلج، پس از قرائت پیام مدیرکل هنر‌های نمایشی، هفت حاجی فیروز با هفت‌سین‌های نوروزی که در دست دارند، روز ملی هنر‌های نمایشی و تقارن آن را با نوروز باستانی را تبریک خواهند گفت.

تالار هنر و مروری بر عکس‌های تئاتر‌های سال گذشته

برگزاری نمایشگاه عکس از اجرا‌های یک سال گذشته در تالار هنر، قدردانی از هنرمندانی که از زمستان سال ۱۴۰۰ تا بهار سال ۱۴۰۲ آثار نمایشی خود را روی صحنه این تالار نمایشی اجرا کرده‌اند و آغاز اجرای نمایش «مانتکو در سرزمین پادشاهی» با کارگردانی مهدی خجستگی، از دیگر ویژه برنامه‌های روز جهانی تئاتر و روز ملی هنر‌های نمایشی است. این مراسم، در ساعت ۱۷ روز دوشنبه هفتم فروردین برگزار خواهد شد.

گفتنی است پیام روز جهانی تئاتر و روز ملی هنر‌های نمایشی در سال ۱۴۰۲، به قلم *اسماعیل خلج*، نویسنده، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر به نگارش درآمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.