توصيه هاي پليس راه شمال استان به رانندگان در ايام ماه مبارک رمضان

رییس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي در ايام ماه مبارک رمضان مشهود است.

سرهنگ مهدی خمر گفت: همه ساله درماه مبارک رمضان شاهد کاهش آمار تصادفات و تخلفات بوده ایم، که اينها از آثار و برکات اين ماه مبارک است و اميدواريم امسال نيز همانند سال هاي گذشته شاهد روند کاهشي تصادفات و حوادث رانندگي در اين ماه مبارک باشيم.

این مقام انتظامی نیز افزود : رانندگي در ماه مبارک رمضان به‌ واسطه شرايط جسمي خاص روزه‌داران مستلزم رعايت نکاتي از سوي رانندگان است. در عصرهاي ايام ماه مبارک رمضان،  خواب‌آلودگي و ضعف و بي‌حالي عامل مهمي است، که بايد به آن توجه شده و رانندگی با دقت بسيار بالايي انجام می شود.

سرهنگ خمر اظهار داشت: روزه‌داري باعث مي‌شود برخي افراد، کمي با اُفت فشار و قند خون مواجه شوند يا در افراد با سن بالا ممکن است حتي تاري ديد رخ دهد. بنابراين بايد در اين شرايط پشت فرمان خودرو قرار نگيريم چون تأثير آن در رانندگي مشهود است. بنا به تجارب سال‌هاي گذشته، رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي در ايام ماه مبارک رمضان مشهود می باشد.

وي در خصوص عجله و شتاب‌هاي عصرگاهي و نزديک به اذان مغرب افزود: سرعت‌هاي غيرمجاز، حرکات مارپيچ و تغيير مسير از يک خط به خط ديگر و... باعث بي‌نظمي در عبور و مرور و حوادث رانندگي مي‌شود. هرچند که اين تخلفات رصد شده و رانندگان اعمال قانون مي‌شوند اما دليل اين تخلفات، نبود زمانبندي براي حرکت از مبدأ به مقصد يا توجه نکردن به شرايط ترافيکي مسيرهايي است که قبل از افطار بايد طي نماييم.

رییس پلیس راه شمال استان س و ب نیز اظهار داشت: توصيه هاي ما به هموطنان اين است که سفرهاي درون شهري خود را با برنامه ريزي به ساعات پيک ترافيک موکول نکنند و به اولويت هاي عبور ساير کاربران ترافيکي و وسايل نقليه را مدنظر قرار دهند.

وي در پايان اظهار داشت: بي‌ترديد توجه به توصيه‌هاي پليس در هنگام انجام وظيفه و رعايت بيش از پيش مقررات رانندگي، مي‌تواند بار سنگين خدمت در اين ايام و ماه مهرباني را به حداقل ممکن برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار