۲ آیه‌ای که رئیس راهزنان را متحول کرد!

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی گفت: براساس تاریخ قافله، عارفی مورد سرقت راهزنان قرار گرفت، اما با خواندن ۲ آیه از قرآن موجب تحول سردسته راهزنان شد.

حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی سخنران مذهبی با اشاره به یک داستان تاریخی اظهار داشت: روزی عارفی در مسیر، گرفتار راهزنان قافله شد. آن‌ها قافله را غارت کردند. عارف چند ماهی سراغ کسب حلال برای تأمین معاش خانواده خود رفته بود و تمام درآمدش را داخل خورجین ریخته بود.


بیشتربخوانید


رزق و روزی حلالی جمع کردم، دلم نمی‌آید بدهم

وی افزود: هرچه سارقان تلاش کردند که این خورجین را از او بگیرند، مانع شد. رئیس راهزنان را خبر کردند و گفتند همه اموال را گرفته‌ایم، اما یک نفر خورجین خود را نمی‌دهد. رئیس راهزنان گفت: چرا خورجینت را نمی‌دهی؟ اینجا کسی با مال عبور نخواهد کرد. او گفت: من عیال‌وار هستم و چندماهی به کوه و بیانان زده‌ام تا رزق و روزی حلالی برای آنان فراهم کنم. دلم نمی‌آید آن را بدهم.

حیدری کاشانی ادامه داد: رئیس راهزنان در واکنش گفت: ما دنبال همین رزق و روزی‌های حلال هستیم و آن عارف گفت: در خورجین خلق خدا به دنبال رزق حلال هستی؟ که نمونه‌هایش را امروز هم داریم و برخی در خورجین دیگران دنبال روزی خود هستند. آن عارف گفت: اگر من نقشه گنجی به تو بدهم، دست از این خورجین برمی‌داری؟

نقشه گنج چه بود؟

این سخنران مذهبی افزود: آن عارف با دو آیه از قرآن به او خواست نقشه گنج دهد و خواند: «وَفِی السَّمَاءِ رِزْقُکُمْ وَمَا تُوعَدُونَ؛ و روزی شما با همه وعده‌ها که به شما می‌دهند در آسمان است» یعنی نباید روی زمین دنبال روزی گشت و اگر در زمین دچار تنگنا شدید به معنای بسته شدن در‌های آسمان است. باید بررسی کرد چه عوامل برکت سوزی در زندگی، رفتار، نیات، معادلات فردی و اجتماعی شما حاضل شده است که در‌های آسمان به روی شما بسته شده است.

وی گفت: آن عارف آیه دوم را هم اینطور خواند: «فَابْتَغُوا عِنْدَ اللَّهِ الرِّزْقَ؛ پس روزی را از خدا بطلبید» یعنی روزی را از خدا جستجو کنید نه از خلق خدا. این دو آیه عجیب به دل رئیس راهزنان نشست و چندباری آن را زمزمه کرد. بعد خطاب به دیگران گفت: اجازه دهید این عارف برود و اموال دیگران را هم پس دهید.

حیدری کاشانی گفت: براساس تاریخ، این دو آیه موجب تحول این فرد به عنوان رئیس راهزنان شد و او پس از توبه گذشته‌اش را جبران کرد و به یکی از عارفان تبدیل شد.

منبع: فارس

برچسب ها: معجزه قرآن ، راهزنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
بر بانکها و دولت بخونن که اینقدر خونه رو گرون کردن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵۰۰
۱۰:۰۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۲
یکی ازین ایات رو برا ایران خودرو و دیگری رو کاش برا سایپا میخوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
یک آیه راهزنان را متول کرده است اما کل قرآن کریم بعضی از قضات محترم را متحول نمی کند ، وای اگر از پس امروز بود فردایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
فرق راهزنان قدیم با راهزنان جدید
قدیما فیزیکی بود الان الکترونیکی است درقدیم آشکار بود الان مخفیانه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
خیلی خوب بید هرچی خواندم بسیار درست وصحت داشت عشقم سهیل❤
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
قابل توجه صاحبان قدرت و برخی مسئولین در پوشش اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
وقابل توجه همه انسانها که دارند روزی از بنده های خدا درخواست میکنند چه حلال و چه حرام
آخرین اخبار