رفع تصرف ۵۵۸ هکتار از اراضی ملی در مازندران

۵۵۸ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در مازندران پارسال خلع ید و رفع تصرف شد.

حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص برخورد با زمین خواری و رفع تصرف از اراضی ملی و تاکید رئیس قوه قضائیه دراین مورد گفت: برخورد با متصرفان اراضی ملی در سال گذشته در اولویت قرار گرفته و اقدامات خوبی درسراسر استان صورت گرفت.

او بر اهمیت گزارش‌های مردمی در رفع تصرف اراضی ملی و طبیعی تاکید کرد و افزود: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و مردم می‌توانند درصورت مشاهده تخلف و تصرف ازطریق سامانه سجام موارد را اعلام کنند تا پیگیری‌ها در زمان کمتری صورت گیرد

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: ادارات کل منابع طبیعی نیز باید به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه‌های استحفاظی باشند.

حجت الاسلام اکبری افزود:۱۹۴ هکتار از اراضی ملی در سال ۱۴۰۰ رفع تصرف شه بود که درسال ۱۴۰۱ این رقم به ۵۵۸ هکتار رسید واین نشان از قاطعیت و پیگیری دستگاه قضایی استان در برخورد با متخلفان و حفظ اراضی ملی دارد.

او افزود:حفاظت از اراضی ملی مختص یک اداره یا یک نهاد نیست و باید همه دستگاه‌های با همکاری و همدلی عزم خود را برای مقابله با زمین خواران جزم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
جناب قاضی محترم نهاد مسوول کجا بودند این مساحت تصرف گردیده حالا رفع تصرف شده در مرحله اول باید نهاد مسوول در نگهداری آن ترک فعل نموده مجازات گردد
آخرین اخبار