مسافران چند روز در شمال می‌مانند؟

فقط یک درصد مسافرانی که شمال را برای سفر‌های نوروزی انتخاب کرده اند بیشتر از یک هفته در مازندران مقیم می‌شوند.

محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه بر اساس آمار سامانه‌های تردد شمار تا پایان پنجم فروردین ماه بیش از ۲۴ میلیون تردد به مازندران ثبت شده است، گفت: از این میزان ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تردد با استان‌های همجوار بوده است.

او افزود: میزان کل تردد‌ها در مازندران ۶ درصد افزایش داشت اما این میزان در محور‌های ارتباطی تغییر چندانی در مقایسه با پارسال نداشت که احتمالا به دلیل شرایط جوی و همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان بوده است.

محسن هاشمی ادامه داد: سامانه‌های تردد شمار در همه محور‌های اصلی و شریانی و محور‌های فرعی نصب شدند و با توجه به نصب سامانه ثبت تخلفات که قابلیت پلاک خوانی هم دارد مشخص می‌شود چه تعداد از تردد‌ها مربوط به مسافران از سایر استان‌ها است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران با بیان اینکه بر اساس آمار ۲۹ درصد خودرو‌هایی که در استان حضور دارند غیر بومی هستند، گفت: بیشترین خودرو‌ها با پلاک غیر بومی که در مازندران تردد می‌کنند به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی است.

او افزود: بر اساس اطلاعات استخراج شده از این سامانه‌ها ۷۰ درصد تردد‌ها کمتر از یک روز در مازندران حضور دارند، ۱۷ درصد یک تا سه روز، ۲۴ درصد بین ۳ تا ۷ روز و یک درصد مسافران نیز بیشتر از ۷ روز در مازندران مقیم می‌شوند و سپس استان را ترک می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه با راه اندازی سامانه پلاک خوان مقاصد سفر و میزان اقامت مشخص می‌شود، گفت: این اطلاعات روزانه جمع آوری و به طور منظم به نهاد‌های خدمت رسان جاده‌ای و مسافران ارسال می‌شود.

افزایش تخلفات رانندگی
رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران گفت: ۱۷۲ هزار مورد تخلف رانندگی تا پایان پنجمین روز فروردین ثبت شده است که ۱۷۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

هاشمی افزود: یکی از دلایل افزایش تخلفات رانندگی، افزایش سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های استان است که از ۸۰ سامانه در سال گذشته به ۱۳۰ سامانه افزایش یافته است.

او ادامه داد: همه محور‌های اصلی و شریانی و جاده‌های فرعی اما پرتردد استان به این سامانه متصل هستند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران گفت: کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در طرح نوروزی نیز در حال اجرا است و دوربین‌های ثبت تخلف با این طرح که تا پایان تعطیلات نوروزی اجرا می‌شود بروزرسانی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار