استاندار گیلان از اجرای طرح ساماندهی فاضلاب رشت خبر داد و گفت: دولت ۵ هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای اجرای این طرح در نظر گرفته است.

عمده‌ترین چالش ها، الزامات و فرصت‌های توسعه گیلان در نشست مشترک رئیس و اعضای مجمع نمایندگان گیلان با استاندار بررسی شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در نخستین دیدار سال جدید با رئیس و اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان «مهار تورم، رشد تولید» و تبریک تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت، عینیت بخشی به منویات رهبر معظم انقلاب را مستلزم همگرایی و وحدت رویه بین دست اندرکاران قوای سه گانه دانست.

او افزود: این مهم در سال جدید بیش از گذشته در دستور کار قرار می‌گیرد تا فرصت‌ها را تبلور بخشیده و روند توسعه متوازن را در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، محیط زیست و معیشت مردم تجلی دهد.

استاندار به اولویت‌های زیرساختی گیلان در سال جدید اشاره و تصریح کرد: اتمام خط آهن رشت - کاسپین در راستای تکمیل کریدور نوستراک به همراه تکمیل ۱۱ کیلومتر باقیمانده از آزاد راه حد فاصل منجیل به رودبار و آغاز عملیات احداث خط آهن رشت - آستارا از الزاماتی است که در سال جدید به طور جد پیگیری می‌شود.

عباسی همچنین از اجرای طرح ساماندهی فاضلاب شهر رشت در سال جدید خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دولت ۵ هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای اجرای این طرح در نظر گرفته، تشریفات مناقصه آن در قالب به کارگیری چندین پیمانکار در حال برگزاری است و پیمانکاران پذیرفته شده بلافاصله پس از انجام تشریفات مناقصه کار خود را شروع می‌کنند.

او به تلاش‌های دولت سیزدهم برای ساماندهی پسماند در مناطق مختلف گیلان به ویژه مرکز استان اشاره کرد و با بیان اینکه با تلاش و جدیت شبانه روزی تعهد دولت در بخش ساماندهی زباله در سراوان عملی شده است.

استاندار گیلان تصریح کرد: این اقدام تنها آغاز راهی است که دولت برای ساماندهی پسماند در سراسر استان در پیش گرفته که در بستر تعامل و همراهی مجموع متولیان و دست اندرکاران، اهداف بیشتری در این بخش تحقق خواهد یافت.

عباسی با اشاره به ورود بیش از ۸ میلیون گردشگر به گیلان تا ششمین روز از ایام نوروز امسال، گفت: در حال حاضر اقامت گردشگران نوروزی در استان ۲ برابر جمعیت استان است که این مهم تولید تصاعدی پسماند در استان را موجب می‌شود و حساسیت و پیگیری‌ها در مدیریت اجرایی استان را مضاعف می‌کند.

او با ابراز خرسندی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه محیط زیست در سال گذشته افزود: در سال گذشته توانستیم در حوزه محیط زیست کار‌هایی به مانند بازگرداندن بخشی از جنگل سراوان به دامان طبیعت، شناسایی تمامی عوامل آلودگی تالاب بین المللی انزلی و ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود، احداث تصفیه خانه لاکان، بهسازی و توسعه تصفیه خانه‌های بیمارستانی در استان گیلان انجام شود که این روند با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه دار است.

نشست مشترک رئیس و اعضای مجمع نمایندگان گیلان با استاندار

محمدرضا احمدی سنگری، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این دیدار، حفظ وحدت رویه و تعامل منطقی اعضای این مجمع با مجموع متولیان دولتی و مدیران اجرایی استان را موجب تحقق اهداف پیش بینی شده در سال جدید و متناسب با شعار سال دانست.

او افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مسایل اقتصادی و معیشتی همراه با مهار تورم از اولویت‌هایی است که در رأس برنامه‌های مجمع نمایندگان استان قرار می‌گیرد.

لزوم راه اندازی قرارگاهی تحت عنوان مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان علیه ملت، رفع مشکل گمرک و ترانزیت بندر مرزی آستارا، فعال سازی قرارگاه مدیریت آب کشاورزی، احیا و ارتقاء ظرفیت‌های بندری استان برای تسهیل در روند صادرات و ترانزیت کالا، عمران روستایی، اجرای مستمر طرح‌های محرومیت زدایی، رونق تولید در ۲ بخش صنعت و کشاورزی از جمله تأکیدات نمایندگان در این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.