نگاهی به زندگی آهنگساز پوآرو + صوت

کریستوفر گانینگ که به خاطر ساخت موسیقی پوآرو شهرت دارد، درگذشت و به همین بهانه، نگاهی کوتاه به زندگی هنری او خواهیم داشت.

کریستوفر گانینگ (Christopher Gunning)؛ آهنگساز انگلیسی که در کارنامه هنری اش، ساخت موسیقی فیلم و سریال دارد درگذشت.

او در ۵ ام آگوست سال ۱۹۴۴ به دنیا آمد و در مدرسه موسیقی و نمایش گیلدهال تحصیل کرد.

این آهنگساز برای ساخت آثار تلویزیونی و سینمایی متعددی موفق به دریافت جایزه شد که از آن جمله می‌توان به جایزه بفتا در سال ۲۰۰۷ اشاره کرد.

موسیقی متن سریال «هرکول پوآرو» از آثار مشهور کریستوفر گانینگِ بریتانیایی بود.

گفتنی است که مجموعه تلویزیونی درام بریتانیایی «هرکول پوآرو» بر اساس رمان آگاتا کریستی ساخته شد که محبوبیت زیادی در میان مخاطبان داشت و همین موضوع باعث شد که موسیقی متن آن تا به امروز خاطره انگیز باشد.

کریستوفر گانینگ، درمورد ساخت آهنگ فصل‌های اول این سریال بیان کرد: «براساس آن چه در ذهنم داشتم، چهار مدل مختلف از آهنگ و ملودی را برای ساخت موسیقی سریال در اختیار برایان استیمن گذاشتم و روز بعد با من تماس گرفت و گفت: «هر چهار آهنگ را گوش دادم، اما از آهنگ شماره چهار بیشتر خوشم آمد.» راستش را بخواهید من یک جور‌هایی از اظهارات او ناراحت شدم، چون خودم از آهنگ اول بیشتر خوشم آمده بود. از او پرسیدم: «فکر کردی چرا آن آهنگ اول را انتخاب کردی؟» و پاسخ داد: «بله فکر کردم» و بعد‌ها معلوم شد که حق با استیمن بوده و من اشتباه کرده بودم.

او ادامه داد: به این ترتیب، ملودی به فضای مورد نظر من و کارگردان رسید و بلافاصله بعد از عرضه به مخاطبان، گیرایی مدنظرمان، شکل گرفت؛ انگار ملودی که بالا بود با کاهش بخش‌هایی به همان صدایی که می‌بایست رسیده بود.

گفتنی است که هنوز، علت مرگ این آهنگساز بریتانیایی مشخص نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
خدا پدرش رو بیامرزه روش شعر نخوند والا همه اسیر میشدن
آخرین اخبار