رسالت اصلی تحقق شعار سال برعهده مسئولان است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده‌اند و در میان اقشار مختلف بار سنگین این رسالت متوجه مسئولان است.

حجت الاسلام و المسلمین  عبدالکریم عابدینی در اولین جلسه شورای اداری استان قزوین در سال ۱۴۰۲ که در مسجد جامع عتیق قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده‌اند، اگر بخواهیم ببینیم در میان اقشار مختلف بار سنگین این رسالت متوجه چه کسانی است، باید گفت که نقطه ثقل این رسالت متوجه مسئولان است و رسالت اصلی تحقق شعار سال برعهده مسئولان است.

وی ادامه داد: باید به نحو احسن دست به دست هم دهیم و این آرمان ارزشمند اقتصادی و رسالتی که امام جامعه و رهبر حکیم انقلاب بر عهده ما گذاشته را با مشارکت مردم تحقق ببخشیم و از مشکلات گره‌گشایی کنیم تا بتوانیم در پایان سال گزارش موفقیت‌هایمان را به ولیّ امر خود ارائه دهیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در یک روایت وجود دارد که اگر کسی دو روز را مثل هم بگذراند، مغبون است، یکی از نام‌های روز قیامت نیز «یوم التغابن» است، یعنی آدم‌ها در آن روز به خود می‌گویند چرا ما مغبون شدیم و نتوانستیم در دوران زندگی دنیوی استفاده‌های لازم را ببریم. در حدیث دیگری وجود دارد که وای بر کسی که دو روزش با هم مساوی است.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) فرمودند ماه مبارک رمضان بهار قرآن است، یعنی ۶۲۳۶ آیه قرآن هر کدام یک اصله و نهال هستند، ما در ماه مبارک رمضان این فرصت را داریم که این نهال‌ها را در دل‌هایمان کشت کنیم، هر سوره‌ای هم مانند یک باغ است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه ۱۷۶ نهج‌البلاغه فرمودند قرآن بهار دل‌ها است، یعنی اگر در ماه رمضان بتوانیم آیات قرآن را در قلب‌ها کشت کنیم و خوب به معنای «الدنیا مزرعه الاخره» عمل کنیم، جان انسان جلا پیدا می‌کند و بهشتی می‌شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر قلب ما با بهار قرآنی، رنگ قرآن گرفت، این آدم تبدیل به بهشت می‌شود، بنابراین صمیمانه، صادقانه و با برنامه‌ریزی با قرآن انس بگیریم و به آن عمل کنیم و به هر چه از قرآن می‌فهمیم ایمان داشته باشیم.

وی یادآور شد: قرآن در مورد چنین آدمی نمی‌گوید ما این آدم را به بهشت می‌بریم بلکه می‌فرماید او خود بهشت است، ما این بهشت را به بهشت می‌بریم، این معنا در آیه ۸۹ سوره واقعه آمده است، در نقطه مقابل نیز می‌فرماید برخی افراد مانند جهنم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در این ماه مبارک، لیله‌القدر را داریم، خداوند در سوره دخان می‌فرماید این قرآن در شبی مبارک نازل شده است، در سوره قدر نیز می‌فرماید این قرآن در لیله‌القدر نازل شده که از هزار ماه بالاتر است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: ماه رمضان باعظمت است، چون شبی به این پربرکتی در آن قرار دارد که از هشتاد و چند سال بالاتر است، قرآن عظیم و عزیز است و به انسان عزت، کرامت، شرافت و فضیلت می‌دهد.

وی بیان کرد: انجام سه کار در لیله‌القدر مهم است که انسان این شب را از دست ندهد، اولین و مهم‌ترین کار این است که فرد بتواند با خدا ارتباط برقرار کند، اگر گناه کرده‌ایم توبه کنیم، اگر حق‌الناس به گردن داریم، آن را از گردن خویش برطرف کنیم، اگر والدین یا خویشاوندان از ما دلخور هستند صله‌رحم کنیم، اگر بدهکار هستیم ادای دین کنیم، اگر مال حرام خورده‌ایم این حرام را از خود دور کنیم، سپس با خدا ارتباط برقرار کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: دعا‌ها زمینه‌ساز ارتباط برقرار کردن با خدا هستند، شب قدر یک شب است، باید تمرین کنیم تا به این شب برسیم، بیشتر این‌طور گفته می‌شود که شب بیست‌وسوم شب قدر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: دوم اینکه در شب قدر بیندیشیم که چه بودیم و چه کرده‌ایم، یعنی گذشته خود را محاسبه کنیم، سوم اینکه برای آینده خود برنامه‌ریزی کنیم و چشم‌انداز یک ساله خود را ببینیم.

وی تصریح کرد: مسئولان با توجه به وظیفه و مسئولیت سنگینی که بر عهده دارند، علاوه بر زندگی فردی، باید این سه مرحله را برای جامعه تدارک ببینند، یعنی ببینیم جامعه ما از نظر دینی کجا بوده، ما در متدین کردن خود و مردم چه نقشی داشته‌ایم و در تعظیم شعائر الهی چه کرده‌ایم، دوم اینکه بگوییم در سال گذشته بر مردم ما چه گذشت، اقشار تهیدست و آسیب‌پذیر در چه شرایطی زندگی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: البته قدم‌های خوبی برداشته شده است، خدا به شما خیر بدهد، کار‌های مهمی انجام شده، اما خیلی کار‌ها را هم می‌توانسته‌ایم انجام دهیم، در کنترل درست وضعیت نانوایی‌ها و نجات از دست سودجویان ناجوانمرد و قرار دادن این مائده آسمانی سر سفره مردم، استان ما پیشقدم شد و کار‌های ارزشمندی انجام داد، این‌ها را خیلی سال‌ها قبل باید انجام می‌دادیم، اما انجام ندادیم و عدم فعل ما آسیب‌های جدی برای جامعه داشته است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در شب قدر بنشینیم محاسبه کنیم ببینیم تا حالا چه کرده‌ایم و در آینده قرار است چه کار‌های بزرگی انجام دهیم، کار‌های بزرگ را تک نفره نمی‌توان انجام داد، باید به تعبیر رهبر معظم انقلاب، هیئت اندیشه‌ورز در هر اداره و در استان فعال شود تا به نتایج خوبی برسیم.

وی عنوان کرد: ماه رمضان عظیم است، چرا که خداوند فرموده این ماه مبارک به شما تقوا می‌دهد، امیرالمؤمنین (ع) نیز در خطبه متقین فرمود اهل تقوا به جایی می‌رسند که خدا در جان آن‌ها با عظمت تجلی پیدا می‌کند و به جای زرق و برق دنیا که شیطان این‌ها را در چشم ما جذاب می‌کند، خدا در جان انسان باتقوا جذاب می‌شود، وقتی خدا برای انسان جذاب شد، غیر خدا از چشم آدم می‌افتد، یعنی انسان فقط عظمت خدا را می‌بیند و این گونه خودش هم عظمت پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در سوره حجرات فرموده «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ»، از سوی دیگر می‌فرماید به ماه رمضان کرامت دادیم، ان‌شاءالله ما نیز در سایه ماه رمضان کرامت پیدا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار