۸۳۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای طرح تشدید نظارت بر بازار در بهمن‌ماه سال گذشته تا ششم فروردین‌ماه سال‌جاری، ۸۳۳ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال کالای قاچاق در قم کشف شد.

سیاوش فولادی وندا گفت: در همین رابطه طی مدت یاد شده در زمینه مقابله با قاچاق، یک‌هزار و ۷۰۵ مورد بازرسی از واحد‌های اقتصاد استان توسط معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم صورت گرفته‌است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم  با اشاره به این که در برخورد با قاچاق از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد، افزود: در جریان این بازرسی‌ها، ۱۱ پرونده تخلف به ارزش ۸۳۳ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قانونی ارسال شده‌است.

او ادامه داد: از مردم عزیز می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه قاچاق همچون عرضه محصولات قاچاق در فروشگاه‌های استان قم، این موضوع را از طریق شماره تماس ۱۲۴ گزارش دهند تا بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه سایر دستگاه‌های نظارتی استان به سرعت موضوع را پیگیری و با متخلف برخورد کنند.

فولادی وندا در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم دریافت فاکتور از فروشگاه در زمان خرید کالا اشاره کرد و گفت: فاکتور به عنوان سند مبادله کالا میان فروشنده و خریدار است و در مواقع مختلف از جمله زمانی که کالای خریداری شده با مشکلی مواجه باشد می‌توان به آن استناد کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم  بیان کرد: فروشندگان مکلف هستند در زمان فروش محصول فاکتور آن را به خریدار ارائه کنند، خریداران نیز باید در این زمینه توجه لازم را داشته باشند و در هنگام خرید کالا فاکتور آن را دریافت کنند.

براساس آمار به طور کلی ۴۱ هزار و ۶۶۳ واحد صنفی دارای مجوز در استان قم فعال است که از این تعداد ۲۴ هزار و ۷۵۵ واحد در بخش توزیعی و خدماتی و ۱۶ هزار و ۹۰۸ واحد در بخش تولیدی و خدمات فنی به فعالیت می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.