در این گزارش اتفاقات و برنامه‌های گوناگون سینما در تیر ماه ۱۴۰۱ سال گذشته را بخوانید.

تیر ۱۴۰۱  شاهد اتفاقات و برنامه‌های گوناگونی در سینما بودیم که در مورد هر یک از مهمترین و پر بیننده‌ترین برنامه‌ها مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

برگزیدگان جشنواره فیلم شهر معرفی شدند

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر درحالی شامگاه جمعه به کار خود پایان داد که هادی حجازی‌فر برای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

اسماعیل شنگله درگذشت

اسماعیل شنگله بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون روز گذشته ۲۴ تیرماه بر اثر ابتلاء به کرونا درگذشت.
اسماعیل شنگله در آثاری همچون «سام و نرگس»، «دایره مینا»، «سال‌های برف و بنفشه» و … به ایفای نقش پرداخته بود.

اکران آنلاین «موقعیت مهدی» از عید غدیر آغاز می‌شود

طرح جدید اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی روز ایران و حمایت از آثار شاخص، با فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» با موضوع زندگی شهید باکری آغاز می‌شود.در این طرح، فیلم‌های سینمایی روز ایران می‌توانند به منظور رفع انحصار در اکران آنلاین، از ظرفیت بیش از ۲۰ میلیون کاربر سایت و اپلیکیشن تلوبیون استفاده کنند. صاحبان آثار می‌توانند فیلم‌های سینمایی اکران نشده را در این طرح ثبت کرده و به اکران آنلاین آثار خود بپردازند.

در نخستین گام، فیلم «موقعیت مهدی» که با اکران موفق در سینما‌های سراسر کشور و فروش ۱۴ میلیارد تومانی، به عنوان پرفروش‌ترین فیلم حوزه دفاع مقدس مطرح شده؛ به مناسبت عید سعید غدیر خم از صبح دوشنبه ۲۷ تیرماه به صورت آنلاین در تلوبیون اکران خواهد شد.

از اکران آنلاین «موقعیت مهدی» تا میزبانی موزه سینمابرای فعالان حوزه کودک و نوجوان

«موقعیت مهدی» به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی فر و با تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد، سال ۱۴۰۰ ساخته شد و در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، در ۱۴ رشته نامزد شد و پنج سیمرغ بلورین از جمله سیمرغ بهترین فیلم را کسب کرد.

پژمان بازغی و مژده خنجری مجری شدند

اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، جمعه ۳۱ تیر ساعت ۱۷ با اهدای جوایز در بخش‌های سینمایی و ویدئویی، پویانمایی، کوتاه و نیمه بلند داستانی، مستند و بین‌الملل و مراسم جنبی برگزار می‌شود.

در این مراسم که با ۲ زبان فارسی و انگلیسی توسط پژمان بازغی و مژده خنجری اجرا خواهد شد، نکوداشت مرحوم نادر طالب‌زاده و بزرگداشت فاطمه گودرزی و عبدالرضا اکبری از برنامه‌های مهم این مراسم است. همچنین در بخش نکوداشت از همسر شهید دکتر مهدی وریجی به پاس خدمت در روزگار کرونایی و سهیلا جوادی، همسر مرحوم علی سلیمانی بازیگر فقید تئاتر، سینما و تلویزیون و در بخش خدمات شهری، از امیرمسعود استادحسین به پاس خدمات فرهنگی، هنری، اجتماعی و خدمت رسانی به شهروندان تهرانی قدردانی می‌شود.

روح‌الله مفیدی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

زنده یاد مفیدی طی چند سال اخیر درگیر بیماری سرطان بود و۲۴ تیرماه به دلیل ابتلا به سرطان و کهولت سن در منزل خود درگذشت.
روح الله مفیدی در سال ۱۳۰۸ در شهر یزد به دنیا آمده و در پروژه‌های مختلف تلویزیونی و سینمایی از جمله «دایی جان ناپلئون»، «گل پامچال»، «آب پریا»، «یک حبه قند»، «یک مرد و یک خرس» و … حضور داشته است.

از اکران آنلاین «موقعیت مهدی» تا میزبانی موزه سینمابرای فعالان حوزه کودک و نوجوان

جلال غفاری قدیر دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد
جلال غفاری قدیر با حکم سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح به عنوان دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت منصوب شد

«بانک‌زده‌ها» پروانه نمایش گرفت
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم «بانک‌زده‌ها» به تهیه‌کنندگی علی روئین‌تن و کارگردانی جواد اردکانی موافقت کرد.این فیلم کمدی اتفاقات پیش آمده برای چند دزد بانک و اختلافات بین آن‌ها را نشان می‌دهد. بعد از دزدی بزرگ این چند نفر از بانک، حال زمان تقسیم بندی پول فرارسیده است، اما هیچکدام به یکدیگر اعتماد ندارند و همگی به دنبال فردی مطمئن و عادل می‌گردند و ….

زنده‌یاد علی انصاریان، نسرین مقانلو، میرطاهر مظلومی، سحر قریشی و بیژن بنفشه‌خواه در «بانک‌زده‌ها» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

اکران مردمی «تی تی» با هوتن شکیبا
دومین اکران مردمی فیلم سینمایی «تی‌تی» با حضور هوتن شکیبا، آیدا پناهنده و دیگر عوامل این فیلم، ۱۸ تیر در پردیس سینمایی ایران‌مال برگزار شد.

از اکران آنلاین «موقعیت مهدی» تا میزبانی موزه سینمابرای فعالان حوزه کودک و نوجوان

زندگی علیرضا بیرانوند پروانه نمایش گرفت
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «بیرو» به تهیه‌کنندگی مجید برزگر و کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی و «کوچه ژاپنی‌ها» به تهیه‌کنندگی علی اکبر ثقفی و کارگردانی امیرحسین ثقفی موافقت کرد.

از اکران آنلاین «موقعیت مهدی» تا میزبانی موزه سینمابرای فعالان حوزه کودک و نوجوان

فیلم سینمایی «بیرو» روایتی از زندگی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران از دوران کودکی تا ورود به فوتبال حرفه‌ای و عضویت در تیم ملی فوتبال ایران است.«کوچه ژاپنی‌ها» هم پنجمین ساخته امیرحسین ثقفی در مقام کارگردانی است که در ژانر اجتماعی و در فضای شهری ساخته شده است.

موزه سینما میزبان فعالان حوزه کودک و نوجوان می‌شود

نشست فعالان حوزه کودک و نوجوان با موضوع کنشگری فعالان این حوزه و تدوین نظام نامه تولید و مصرف رسانه‌ای جمعی (فیلم و انیمیشن) به میزبانی موزه سینما برگزار می‌شود.این نشست روز چهارشنبه ۱۵ تیر از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در سالن سینماتوگراف موزه سینمای ایران برگزار می‌شود.
در این نشست افرادی همچون رسول صدرعاملی، پرویز شیخ طادی، وحید نیکخواه آزاد و تعدادی از فعالان حوزه کودک و نوجوان در سایر حوزه‌ها سخنرانی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار