رتبه نخست گیلان در ماندگاری و جذب گردشگر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کسب رتبه نخست گیلان در ماندگاری و اقامت گردشگران و مسافران خبر داد.

ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه گیلان در جذب گردشگر در رتبه نخست کشور قرار دارد گفت: گیلان از جمله استان‌هایی که به واسطه ظرفیت‌های غنی طبیعی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری خود مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در ادامه گفت: در دور نخست سفر‌های نوروزی ۱۴۰۲ شاهد اقامت حدود هشت میلیون نفر شب از گردشگران در مراکز اقامتی استان با میانگین اشغال ۱۱۸ درصدی بودیم که این آمار ۱۲۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

جهانی اظهار داشت: شهرستان‌های فومن و بندرانزلی از پربازدیدترین و پراقامت‌ترین شهرستان‌های استان بودند که در این ایام به صورت ویژه مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند.

جهانی با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی گردشگران خارجی در ایام نوروز امسال بیان کرد: گردشگران خارجی اقامت‌کننده در مراکز اقامتی استان گیلان نیز ۲۵۹ نفر بوده است.

گردشگران خارجی که به گیلان سفر کردند دارای ملیتی آذربایجانی، روسی، پرتغالی، ترکیه‌ای، عراقی، افغانستانی، مغولستانی، ازبکستانی، چینی، هندی، لبنانی و کره‌ای هستند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان همچنین تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی گیلان را بیش از نیم میلیون نفر اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.