مراقب شگرد‌های مجرمان سایبری در ماه رمضان باشید

رییس پلیس فتا گلستان نسبت به شگرد مجرمان سایبری در ایام ماه مبارک رمضان هشدار داد.

سرهنگ سعید تجری با اشاره به ایجاد سایت‌ها و کانال‌هایی از سوی مجرمان سایبری با ادعا‌های دروغین جمع‌آوری کمک به افراد بی‌بضاعت در ماه مبارک رمضان گفت: بسیاری از کمک‌های مردمی که از طریق این افراد در بستر شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری می‌شود هیچ‌گاه به دست نیازمندان واقعی نمی‌رسد.

او افزود: شهروندان باید مراقب باشند که برای واریز نذورات خداپسندانه برای افراد بی‌بضاعت و نیازمند در ماه مبارک رمضان، حتماً از طریق سایت مؤسسات معتبر و درگاه پرداخت همان سایت اقدام کنند و به‌هیچ‌عنوان به پیام‌های تبلیغاتی منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنند.

سرهنگ تجری درباره دانلود و استفاده از اپلیکیشن‌های مذهبی و مرتبط با ماه رمضان نیز هشدار داد و از هم‌وطنان خواست این اپلیکیشن‌ها را از سایت‌ها و منابع معتبر تهیه کنند.

رئیس پلیس فتا گلستان با بیان اینکه برخی از این برنامه‌ها و فایل‌ها آلوده به بدافزار است که به هنگام دریافت، به دستگاه فرد قربانی نفوذ می‌کند تا اهداف مجرمانه را اجرایی کنند، گفت: هم‌وطنان باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و هنگام نصب این‌گونه نرم‌افزار‌ها از دادن مجوز دسترسی‌های مشکوک خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.