فعالیت دو هزار جهادگر بسیجی در مناطق محروم کرمانشاه

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : دو هزار جهادگر بسیجی در قالب ۲۰۰ گروه جهادی تا پایان تعطیلات نوروز در مناطق محروم استان مشغول فعالیت هستند.

امیرحمزه خزایی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : سازمان بسیج سازندگی در عرصه اردو‌های جهادی به عنوان متولی اصلی حرکت‌های جهادی نسبت به ثبت و سازماندهی یک‌هزار و ۹۲۲ گروه جهادی در سطح استان اقدام کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل و راه اندازی قرارگاه‌های جهادی نوروز ۱۴۰۲ افزود: دو هزار جهادگر بسیجی در قالب ۲۰۰ گروه جهادی محلی و استانی از اول اسفند به اقصی نقاط استان کرمانشاه اعزام شده و هم اکنون مشغول ارائه خدمت به محرومان هستند.

وی با بیان اینکه این جهادگران تا پایان تعطیلات نوروزی مشغول فعالیت هستند، گفت: فعالیت گروه‌های جهادی به حوزه عمران محدود نمی‌شود، البته ‎ فعالیت ‏عمرانی در بین گروه‌های جهادی مسبوق به سابقه بوده، ولی حوزه‌های فنی و مهندسی، فرهنگی، عمومی و اجتماعی نیز ‏مد نظر قرار گرفته است ‎.

خزایی با بیان اینکه اردو‌های جهادی از بارزترین بستر‌های امیدآفرینی در جامعه محسوب می‌شوند و زمینه مشارکت مردم در ‏پیشرفت را فراهم می‌کنند، ادامه داد: ‏ ‎ امیدآفرینی مهمترین ثمره اردو‌های جهادی به شمار می‌رود. ‏

وی به اهم فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته اشاره کرد و افزود: قرارگاه نوروز ۱۴۰۱ از پانزدهم اسفند ماه ۱۴۰۰ لغایت پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ با حضور ۱۱۵ گروه جهادی و با ظرفیت یک هزار جهادگر تشکیل و راه اندازی شد.

این مسئول ادامه داد: همزمان با سالروز تاسیس بسیج سازندگی از ۱۷ لغایت ۲۷ اردیبهشت ماه سال گذشته با بکارگیری و ثبت فعالیت ده هزار نفر روز فعالیت گروه‌های جهادی در سطح استان، رزمایش جهادگران فاطمی ۱ برگزار شد.

وی گفت: با حضور ۲۵۰۰ جهادگر بسیجی در سطح استان در عرصه‌های محرومیت زدایی اعم از ساخت، مرمت و تکمیل منزل نیازمندان، مرمت و تکمیل مسجد، رنگ آمیزی و بهسازی مدارس، آبرسانی، پل سازی و سایر پروژه‌ها فعالیت کردند.

خزایی عنوان کرد: در سال گذشته انواع بسته‌های معیشتی، بهداشت و لوازم التحریر در بین نیازمندان به تعداد ۹۰۰ هزاربسته توزیع شد.

وی عنوان کرد: رزمایش جهادگران فاطمی ۲ در قالب ۳۵۰ گروه جهادی و با حضور و فعالیت ۴۰۰۰ جهادگر بسیجی از تاریخ ۲۸/۰۸/۱۴۰۱ لغایت ۰۷/۰۹/۱۴۰۱ در عرصه‌های مختلف محرومیت زدایی برگزار شد.

این مسئول به فعالیت بسیج سازندگی در عرصه‌های فنی و محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: جهادگران در احداث ۲۰۰ منزل برای مددجویان با همکاری کمیته امداد استان که تعداد یک ۱۳۰ واحدآن در چهاردهم اسفند سال جاری افتتاح شد، مشارکت و تعداد یکصد و ده منزل محرومان را تعمیر و تکمیل کردند.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع آب رسانی به مناطق محروم ساخت ۴۶ مخزن ذخیره آب، ۱۳ ایستگاه پمپاژآب، لوله گذاری پلی اتیلن به طول حدود ۱۴۹ کیلومترو لوله گذاری گالوانیزه به طول ۳۰ کیلومترتوسط جهادگران بسیجی اقدام شده که تاکنون بالغ بر ۷۰ درصدپیشرفت کار داشته است.

این مسئول ادامه داد: در موضوع قیر تهاتری سهمیه سال ۱۴۰۰ به مقدار ۱۶۵۰ تن جهت آسفالت راه‌های روستایی و بین مزارع، محوطه سازی پاسگاه‌های انتظامی، پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج برابر تفاهم نامه با فراجا، راهداری و شهرداری در سال ۱۴۰۱ همکاری و مشارکت داشته است.

وی به فعالیت‌های بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال برای ۱۶۳ نفر و کمک اشتغال برای ۹۰۰ نفراز بسیجیان جویای کار و ایجادهشتاد تعاونی و ۱۴۰۰ صندوق قرض الحسنه در سطح نواحی استان از جمله این فعالیت‌ها بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار