هدایت تحصیلی ۴۰ درصد دانش آموزان خوزستان به سمت فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۴۰ درصد دانش آموزان استان به سمت فنی و حرفه‌ای هدایت تحصیلی شدند و خوزستان رتبه دوم توسعه فنی و حرفه‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

 مسعود حمیدی نژاد ضمن دیدار با آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اجرای اردو‌های راهیان پیشرفت در خوزستان گفت: اجرای طرح هادیان فرهنگی گامی مؤثر در راستای افزایش آگاهی‌ها و جهاد تبیین است.

او با عنوان اینکه ۹۲ پروژه ورزشی در طرح شهید سلیمانی در استان خوزستان تعریف شده است، افزود: ۸۴ پروژه ورزشی در این راستا به بهره برداری رسیده که با توجه به این ۵۰ هزار متر مربع به سرانه ورزشی مدارس استان اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ۶ میلیارد تجهیزات ورزشی در بین مناطق محروم توزیع شده است، ادامه داد: ۴۰ درصد دانش آموزان استان به سمت فنی حرفه‌ای هدایت تحصیلی شدند و خوزستان رتبه دوم توسعه فنی حرفه‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

آقای حمیدی نژاد با اشاره به اینکه  پنج میلیارد تومان درآمدزایی هنرستان‌ها طی پارسال بوده است، افزود: ۹ هنرستان کشاورزی هم اکنون در استان فعالیت دارند.

او می‌گوید: توسعه سواد آموزی از برنامه‌های جدی آموزش و پرورش خوزستان است که در یکسال گذشته با اجرای طرح خیران سواد یار محقق شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.