رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تعداد ۱۰۶ اداره ثبت اسناد و املاک در سراسر کشور در ساختمان‌های استیجاری مستقر هستند.

بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن اعلام این مطلب، با اشاره به تملک ساختمان‌های ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر کشور گفت: در حال حاضر ۵۶ درصد از ساختمان‌های این سازمان ملکی، ۲۳ درصد ملکی فرسوده و یا دارای کاربری نامتناسب، ۱۶ درصد استیجاری و ۵ درصد نیز در حال احداث می‌باشد که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم تا پایان امسال هیچ واحد ثبتی در ساختمان استیجاری مستقر نباشد.

وی که در چهل و پنجمین شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت سخن می‌گفت، با تأکید بر اینکه باید تمامی ادارات کل استان‌ها تا پایان سال جاری نسبت به تهیه عکس‌های پوششی و هوایی باتوجه به تأمین اعتبارات انجام شده اقدام نمایند، دستور ایجاد کارگروه ویژه‌ای جهت نظارت بر اجرای کیفی حدنگاری را صادر کرد.

محمد علی فلاح سرپرست معاونت امور املاک و کاداستر سازمان ثبت نیز در این جلسه با بیان اینکه ۹۳ درصد از پرونده‌های ارسالی به سازمان ثبت در زمینه عملکرد اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در سال ۱۴۰۱ منجر به صدور سند شده است گفت: در این راستا سند مالکیت ۱۱۲ هزار و ۹۱۱ پلاک صادر شده است.
حدنگاری و صدور اسناد ۹۴ درصد از املاک و اراضی نیرو‌های مسلح، ۱۲۰ هزار و ۱۹۳ هکتار اراضی و املاک شهری، ۱۵۰ هزار و ۷۴۰ هکتار از قطعات روستاها، ۹۹ درصد از اراضی ملی و دولتی، حدود ۳۹ درصد از اراضی کشاورزی و ۴ میلیون  ۱۵۲ هزار و ۳۹۴ سند مالکیت غیردولتی مربوط به اشخاص، از جمله آمار و عملکرد‌های سازمان ثبت در بخش املاک و حدنگاری در سال ۱۴۰۱ بود که فلاح به آن‌ها اشاره کرد.

وی همچنین از تهیه نقشه برای بیش از ۱۲۰۰ قطعه از اراضی تپه تاریخی هگمتانه در همدان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به از بین رفتن قطعات این تپه بر روی زمین، این اقدام با تلاش اداره فتوگرامتری و سنجش از راه دور اداره کل کاداستر سازمان ثبت انجام گرفته و روند صدور اسناد حدنگاری آن در جریان است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت هم در این جلسه با اشاره به عملکرد این اداره کل در برخورد با انحرافات و سوء جریان‌ها بویژه کارچاق کن ها، از برخورد با بی انگیزگی‌ها و ناکارآمدی‌های سازمانی خبر داد و گفت: اولویت اصلی ما صیانت از نیروی انسانی است و نباید عده‌ای قلیل باعث این بی انگیزگی‌ها شوند

برچسب ها: مسکن ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار