کتاب به وقت بیروت در لامرد رونمایی شد

کتاب به وقت بیروت با حضور خانواده شهید انصاری و مسئولان شهرستان لامرد در مهدیه خندق رونمایی شد.

حجت الاسلام مصطفی رضایی نویسنده کتاب "به وقت بیروت"در حاشیه آئین رونمایی از این کتاب گفت: کتاب "به وقت بیروت" روایت زندگی شهید اقتدار فرهنگی کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ ابراهیم انصاری است که از محروم‌ترین نقاط کشور برخاست و با کمترین امکانات، بزرگ‌ترین کار‌ها را انجام داد و به مسولی تحول‌آفرین، پرکار و تراز انقلاب تبدیل شد.

او گفت: کتاب به وقت بیروت شامل خاطرات همراهان، نزدیکان و آشنایان این شهید والامقام از ایران اسلامی تا آفریقا و سودان را طی دیدار با ۶۲ شخصیت و پنجاه ساعت مصاحبه و طی چهارماه است که این کتاب را در انتشارات حماسه یاران (ناشر تخصصی جهاد وشهادت) به چاپ رسانده شد.

رضایی گفت: در نوشتن این کتاب دقت فراوانی شده تا در تنظیم و نگارش بر اساس واقعیت‌ها و شواهد مستند انجام شود و بخشی از زندگی ناشناخته شهید انصاری را کتابت نماییم.

او گفت: شهید انصاری مسئول تراز انقلاب بود که دغدغه فرهنگی و کار فرهنگی داشتند و با حوزه فرهنگ در داخل و خارج از کشور شناختی عمیق داشتند که مدیر در جامعه اسلامی هم در برابر مردم و هم در برابر خدا باید پاسخگو باشد و این شخصیت را الگوی خود قرار دهد.

رضایی گفت: مؤدب به آداب بودن و فضائل اخلاقی نشانه یک سیاستمدار اسلامی است و اساساً تفاوت میان یک سیاستمدار در جامعه اسلامی ایران بعد از انقلاب و یک سیاستمدار پیش از انقلاب در همین ویژگی است که در شهید انصاری موج میزد.

نویسنده کتاب به وقت بیروت گفت: این کتاب در قالب رمان و از دوران کودکی و نوجوانی ایشان در لامرد، و و سیر تاریخی این شخصیت قبل از جنگ و پساجنگ و حضور وی در کشور‌های کویت، سودان، لبنان و... را به رشته تحریر در آوردیم.

او با بیان این مطلب که شهید انصاری در سودان چهره‌ای شناخته شده بود تصریح کرد: عبدالرحیم محی الدین رئیس جمعیت دارالکامل سودان می‌گوید که شهید انصاری را ما سودانی ها، بیشتر از ایرانی‌ها او را شناختیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران در بیروت متولد ۱۳۳۸ و زاده محله خندق شهر لامرد استان فارس بود.

او تحصیلات خود را در حوزه و دانشگاه ادامه و علاوه بر اتمام سطح حوزوی، مدرک فوق‌لیسانس مدیریت را نیز دریافت کرد.

حجت الاسلام انصاری بر اثر حمله تروریستی به سفارت ایران در لبنان در تاریخ ۲۸ آبانماه ۹۲ به شهادت رسید که پیکر پاکش در حرم حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم تدفین شده است.

گوشه‌ای از سوابق کاری شهید انصاری را می‌توان به مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان هرمزگان به مدت دو سال (از سال ۱۳۷۱- ۱۳۷۳)، مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان گیلان به مدت ده سال (از سال ۱۳۷۳- ۱۳۸۳)، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سودان به مدت پنج سال ونیم (از سال ۱۳۸۳- ۱۳۸۹) مدیرکل آفریقا- عربی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مدت سه سال (از سال ۱۳۸۹- ۱۳۹۲) اشاره کرد.

حجت الاسلام رضایی نویسنده کتاب به وقت بیروت که اصالتا از روستای چاهو مهر و بزرگ شده لامرد است در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامیقم فعالیت دارد و دروس حوزی خود را از حوزه علمیه قم و در حوزه حفاظ شروع کرد که هم اکنون بیش از چهل کتاب و تعداد زیادی مقالات علمی و پژوهشی ماحصل پژوهش‌های این نویسنده لامردی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.