مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون در هفت شهرستان استان میزان بارندگی به نسبت بلندمدت کمتر بوده است.

سیروس نادری زرنه مدیرکل هواشناسی ایلام اظهار داشت: با وجود بارندگی‌های مطلوبی که در سال آبی جاری بویژه در زمستان و ابتدای فروردین ماه در استان باریده است، ولی همچنان در هفت شهرستان با کاهش بارندگی به نسبت بلندمدت روبرو هستیم.

وی افزود: بارش‌ها در شهر‌های ایلام، مهران، ایوان، سرابله، ارکواز، لومار و هلیلان از میانگین بلندمدت ۳۰ ساله کمتر، ولی در شهر‌های آبدانان، دهلران، دره شهر، بدره و چوار بیشتر بوده است.

وی بیان کرد: تمامی مراکز شهرستان‌های استان به نسبت سال گذشته بارش‌های بیشتری را تجربه کرده اند که در این میان مهران با ۳۸۱ درصد بیشترین و لومار با ۵۸ درصد کمترین میزان افزایش را به ثبت رسانده اند.

وی افزود: شهر ایلام نیز به نسبت پارسال ۹۱ درصد افزایش بارندگی داشته، ولی در مقایسه با بلندمدت هشت درصد کمتر بارندگی داشته است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه قوی بارشی از روز شنبه تا صبح امروز در استان اظهار کرد: بیشترین بارش از آبدانان با ۱۴۲ میلیمتر گزارش شد و کمترین نیز از مهران با چهار میلیمتر بوده است.

وی گفت: میزان بارندگی این سامانه در شهر ایلام نیز ۳۶ میلی متر بود و در مجموع از ابتدای سال آبی تاکنون در شهر ایلام ۴۴۸ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

وی افزود: با خروج این سامانه، از روز جمعه یک سیستم بارشی جدید با هسته سرد وارد استان می‌شود که تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.