طرح انگلیس برای اسکان مهاجرین افغانستانی در پادگان های نظامی

دولت انگلیس به پناهندگان افغانستانی اعلام کرد در مدت چند ماه باید هتل های محل اقامت خود را ترک کنند.

جانی مرسر وزیر دولت انگلیس امروز سه شنبه گفت در چند هفته آینده، در نامه‌ای به پناهندگان افغانستانی در هتل‌های انگلیس اطلاع داده خواهد شد که باید در مدت چند ماه این هتل‌ها را ترک کنند و به محل‌های اسکان جدید بروند.

این روزنامه به نقل از یک مقام دولت انگلیس نوشت ۱۸ ماه پس از این که پناهندگان افغانستانی وارد انگلیس شدند، شمار فراوانی از آنها هنوز در هتل‌ها زندگی می‌کنند و به همین علت، دولت انگلیس درصدد است تا با کمک مالی به آنها، محل زندگی دیگری پیدا کنند.

حدود ۹ هزار پناهنده افغانستانی که پس از ورود طالبان به کابل در اوت ۲۰۲۱، به انگلیس آورده شدند، هنوز در هتل‌های این کشور زندگی می‌کنند.

به نوشته روزنامه گاردین اکنون درخواست پناهندگی حدود ۵۰ هزار نفر در وزارت کشور انگلیس، معطل تصمیم گیری است.

گاردین افزود قرار است پناهجویان افغانستانی در جا‌هایی همچون دو پادگان نظامی هوایی پیشین ارتش انگلیس، یکی در اسکامپتون در منطقه لینکلن شایر و وترزفیلد مستقر شوند.

به نوشته این نشریه انگلیسی کمیته روابط داخلی مجلس انگلیس پارسال اعلام کرد روزانه ۵.۶ میلیون پوند، برای نگهداری پناهجویان در هتل‌های انگلیس هزینه می‌شود.

روزنامه گاردین نوشت این طرح دولت انگلیس زمانی مطرح می‌شود که لایحه جنجالی و غیرقانونی دولت انگلیس درباره پناهندگان، در مجلس در دست بررسی است.

به نوشته این روزنامه، روز دوشنبه این هفته، وزیران دولت انگلیس، با فشار اعضای مخالفت حضور پناهجویان در حزب حاکم انگلیس، تغییراتی در لایحه انجام دادند تا بر پناهجویان غیرقانونی، باز هم بیش‌تر سخت گرفته شود با این که کمیسیونر حقوق بشری اتحادیه اروپا هشدار داده بود حتی بدون این تغییرات نیز این لایحه، ضد قوانین بین الملل است.

به نوشته روزنامه گاردین، شماری از نمایندگان راست در حزب محافظه کار، به سرکردگی بیل کش و دنی کروگر، توصیه‌هایی به دولت کرده‌اند تا هرچه بیش تر، امکان دفاع حقوقی پناهندگان، کم‌تر و اخراج آنان به جا‌هایی همچون کشور رواندا، آسان‌تر شود.

دولت انگلیس در حالی سخت گیری علیه پناهجویان از جمله پناهجویان افغانستانی را تشدید کرده است که به نوشته رسانه‌های این کشور شمار زیادی از پناهجویان افغانستانی سال‌ها با ارتش و نهاد‌های وابسته به دولت انگلیس در افغانستان همکاری کرده و حتی در این راه دچار نقص عضو شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.