رئیس پلیس فتای استان هرمزگان با ارائه هشدار‌های سایبری از مردم خواست با همکاری خود زمینه ارتکاب جرم را در جامعه کاهش دهند.

سرهنگ احسان بهمنی گفت: برای جلوگیری از سودجویی‌ها، در هنگام پرداخت از طریق سامانه پرداخت فروشگاه، از فروشنده بخواهید که دستگاه را در نزدیکی شما قرار دهد تا خود بتوانید رمز کارت بانکی را وارد کنید.

او گفت: هنگام استفاده از عابر بانک‌ها در ایام تعطیلات نوروزی دقت کنید روی عابر بانک تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد، در هنگام کار نیز با آن به افرادی که سعی دارند در نزدیکی شما باشند و دید کافی به دستان و صفحه عابر بانک دارند توجه داشته باشید.

سرهنگ بهمنی گفت: در صورت عدم آشنایی به دستگاه خودپرداز، از افراد موثق و مورد اعتماد و اعضای خانواده برای پرداخت قبوض یا دریافت وجه استفاده کنید و به افرادی که نمی‌شناسید، برای پرداخت قبوض یا دریافت وجه اعتماد نکنید. همچنین اگر مجبور شدید رمز خود را برای دریافت وجه به صندوقدار بانک یا فروشگاه‌های مجهز به دستگاه پرداخت الکترونیکی POS اعلام کنید، بلافاصله پس از بازگشت نسبت به تغییر رمز اول و دوم کارت عابر بانک خود اقدام کنید.

او گفت: اگر دستگاه خودپردازی که به آن رجوع کردید، کارت شما را بدون دلیل و بدون وارد کردن کد اشتباه بلعید در محل باقی بمانید و فوری با مسئولان بانک تماس بگیرید.

رئیس پلیس فتای هرمزگان گفت: از تلفن ثابت منزل، همراه شخصی و محل‌های مطمئن برای پرداخت هزینه تلفن ثابت و همراه استفاده کنید و پس از پرداخت هزینه تلفن ثابت و همراه، اطلاعات کارت عابربانک خود را از جمله شماره کارت، شماره حساب، رمز اول و دوم را از روی حافظه تلفن ثابت و همراه پاک کنید.

سرهنگ بهمنی گفت: در صورت پرداخت اینترنتی هزینه تلفن ثابت و همراه، از محل‌های مطمئن و دارای مجوز استفاده کرده و همه عملیات پرداخت را شخصاً انجام دهید و از صفحه کلید مجازی تعبیه شده بر روی سایت بانک مورد نظر برای وارد کردن رمز اول و دوم حساب اینترنتی خود استفاده کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.