معاون نهضت سوادآموزی قم خبر داد:

بازگشت به درس حدود ۸ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در قم

معاون نهضت سوادآموزی قم گفت: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون حدود ۸ هزار دانش‌آموز از تحصیل بازمانده، جذب کلاس‌های درس شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا،معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، هفت هزار و ۹۹۷ دانش‌آموز مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم قم که از تحصیل بازمانده بودند، جذب کلاس‌های درس شدند

او افزود: از شروع دولت جدید قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در وزارت آموزش‌وپرورش و در ادامه در استان‌ها تشکیل شد.

قاسمی نیا اضافه کرد: در همین راستا یکی از کارگروه‌های ذیل این قرارگاه، کارگروه بازماندگان از تحصیل است که وظیفه آن پیگیری وضعیت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به‌ویژه در دوران کرونا است.

معاون سواد آموزی استان ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، در مقطع ابتدایی ۲ هزار و ۳۶۴ نفر در گروه سنی ۶ تا ۱۱سال که سن لازم التعلیم است از مدرسه بازمانده بودند، با کار شبانه‌روزی شناسایی و ثبت‌نام شدند.

قاسمی‌نیا خاطرنشان کرد: در دوره متوسطه اول نیز یک هزار و ۵۱۰ نفر پایه‌های هفتم، هشتم و نهم شناسایی و به مدرسه بازگردانده شدند.

او گفت: در دوره دوم متوسطه نیز که شامل پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم است، تعداد چهار هزار و ۱۲۳ نفر شناسایی و جذب شدند.

قاسمی نیا با تاکید بر ادامه فعالیت کارگروه بازماندگان از تحصیل در سال جاری، بیان کرد: این قرارگاه در راستای انسداد مبادی بی‌سوادی فعالیت دارد تا درصد رشد باسوادی استان افزایش یابد.

معاون آموزش‌وپرورش قم تاکید کرد: بازگشت حتی یک دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدرسه و علم‌آموزی به‌سرعت چرخ‌های پیشرفت کشور و رشد تولید کمک خواهد کرد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار