بیش‌از ۱.۵ میلیون مسافر نوروزی وارد سیستان‌ و بلوچستان شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: این استان امسال میزبان یک میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۸۹ گردشگر و مسافر نوروزی بود که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منطقه بازدید کردند.

علیرضا جلالزایی  اظهارداشت: با ورود این مسافران و گردشگران نوروزی به سیستان و بلوچستان تاکنون بیش‌از ۷۰۰ میلیون تومان محصولات صنایع دستی بفروش رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین حدود ۱۲۲ هزار و ۹۹۷ نفر در مراکز اقامتی ساکن شده و ۶۶۳ هزار و ۱۳۱ نفر نیز از آثار طبیعی، تاریخی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: بیش‌از ۲۹۰ هزار خودروی سواری شخصی و یک‌هزار و ۱۱ اتوبوس مسافربری نیز تاکنون وارد استان شده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

وی اظهارداشت: راهنمایان گردشگری در ستاد اجرایی خدمات سفر حضور داشته و آماده پاسخگویی به تمام مسافرانی هستند که به سرزمین ناشناخته‌ها و "سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم" هستند.

جلالزایی گفت: مردم سیستان و بلوچستان در کنار مهمان نوازی آیین و فرهنگ، موسیقی، طبخ غذاهای محلی، صنایع دستی و فرهنگ قوی و غنی ماه مبارک رمضان که با بهار طبیعت همراه شده را به مسافران نشان می‌دهند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان سرشار از تمدن فرهنگی غنی، اجتماعی و نگاه های تاریخی، گردشگری و میراثی است که به عنوان متولیان امر باید آنها را در معرض دید همگان قرار دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین در تلاشیم موزه داری خصوصی را در استان رونق دهیم تا کلکسیونرهایی که کلکسیون های خوبی در خانه دارند بتوانند از این اداره کل مجوز دریافت و به صورت قانونی اشیاء خود را نگهداری کرده و حتی در معرض دید عموم قرار دهند که این امر فرصت خوبی در زمینه معرفی آثار، ظرفیت ها و ناگفته های دیده نشده استان است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار