تشدید برخورد با تخلفات رانندگی حادثه ساز در جنوب سیستان و بلوچستان

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان از تشدید برخورد با تخلفات رانندگی حادثه ساز در راه‌های ارتباطی جنوب این استان تا پایان طرح نوروزی خبر داد.

سرهنگ مصطفی کول زاده  سرعت غیرمجاز، لایی کشی، تغییر مسیرهای ناگهانی، سبقت های غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی، مکالمه با تلفن همراه در هنگام رانندگی و داشتن چراغ های سالم را از جمله این تخلفات حادثه ساز عنوان کرد.

وی هدف از اجرای این طرح را تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز و افرادی خواند که با رفتار ترافیکی خود راه‌ها را ناامن می‌کنند و موجب ایجاد خطر و حادثه برای خود و دیگران می‌شوند.

فرمانده پلیس‌راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: کمربند ایمنی وسیله‌ای است که کارآمدی آن در کاهش ضایعات انسانی و جراحات ناشی از حوادث به اثبات رسیده بر این اساس بستن کمربند، یک کار تفننی و تشریفاتی نیست، بلکه یک نیاز جدی برای حفظ جان شما و سرنشینان خودرو است.

وی تاکید کرد: قبل از هر سفر باید از سالم بودن خودروی خود و کارکرد درست قسمت‌های مختلف آن اطمینان پیدا کنید و علاوه‌بر آن اگر سفر شما طولانی است هر ۲ ساعت یکبار توقف و وضعیت فنی وسیله نقلیه خود را کنترل کنید.

سرهنگ کول زاده به رانندگان توصیه کرد که هرگز در حال رانندگی با سرنشینان خودرو گفت‌وگو نکنید و همچنین توجه داشته باشید که خوردن و آشامیدن حین رانندگی عمل خطرناکی است.

وی با اشاره به احتمال بارندگی و لغزنده شدن جاده‌ها به رانندگان تاکید کرد که آهسته و با احتیاط برانید تا سالم به مقصد برسید،حادثه فقط برای دیگران نیست، همه باید احتیاط کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار