مقدماتی یورو ۲۰۲۴/آلمان ۲-۳ بلژیک/ تیم فلیک حریف دی‌بروینه نشد

آلمان که در خانه‌اش در یک بازی دوستانه به مصاف بلژیک رفته بود با نتیجه ۳-۲ مغلوب شاگردان دومنیک تدسکو شد.

تیم ملی آلمان در دومین بازی دوستانه فیفادی مارس امشب در شهر کلن میزبان بلژیک بود. مانشافت با دریافت سه گل از یانیک کاراسکو، رومرو لوکاکو و کوین دی‌بروینه و در مقابل با گل‌های نیکلاس فولکروگ از روی نقطه پنالتی و سرژ گنابری در دقایق پایانی، مسابقه را با نتیجه ۳-۲ به حریف واگذار کرد.

تیم ملی آلمان که به عنوان میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ به شکل اتوماتیک سهمیه حضور در این رقابت‌ها را در اختیار داشته و در بازی‌های انتخابی شرکت نمی‌کند از فیفادی اخیر برای انجام بازی‌های دوستانه استفاده کرده است.

با اینکه آلمان در خانه‌اش بازی می‌کرد، اما از همان دقایق ابتدایی مشخص بود که بلژیک تمایل بیشتری برای پیشروی دارد. اولین حمله شاگردان تدسکو در دقیقه ۳ اتفاق افتاد که پاس عمقی خوب کاراسکو را تراشتگن با هوشیاری و خروج به موقع دفع کرد.

در دقیقه ۶ لوکاکو با تصاحب توپ یک حمله را آغاز کرد و توپ را به دی‌بروینه سپرد. او متوجه شد که یانیک کاراسکو در سمت چپ فضایی گسترده در مقابل دارد و این ستاره اتلتیکو مادرید با عبور از وولف شوتی پرقدرت به سمت دروازه آلمان شلیک کرد که تراشتگن را هم تسلیم کرد تا اولین گل بلژیک به ثمر برسد.تنها سه دقیقه بعد دی‌بروینه یک پاس بی‌کیفیت بازیکنان آلمان را قطع کرده و بدون معطلی روملو لوکاکو را پیدا کرد. مهاجم اینتر بدون اشتباه تراشتگن را مغلوب کرد تا شیاطین سرخ اروپا در خانه آلمان کار بزرگی کرده و در همان ۱۰ دقیقه اول از حریف بزرگ‌شان با اختلاف دو گل پیش بیفتند.

کمتر از ۱۰ دقیقه بعد بلژیک بار دیگر موقعیتی عالی برای گلزنی به دست آورد و می‌توانست اختلاف را به سه گل برساند. با اینکه آلمان صاحب کرنر شده بود توپ نصیب لوکه‌باکیو، وینگر بلژیکی هرتابرلین شد و او با یک پیشروی سریع سازمان دفاعی مانشافت را به هم ریخت. تراشتگن از دروازه بیرون آمد تا زاویه را برای او تنگ کند و ضربه لوکه‌باکیو با اختلافی اندک از کنار دروازه بیرون رفت.

در حالیکه دو دقیقه به پایان نیمه اول باقی مانده بود یک پنالتی به سود آلمان اعلام شد. آلمان که از سمت چپ صاحب کرنر شده بود روی توپ ارسالی و اشتباهات دفاعی بلژیکی‌ها شاهد ضربه سر فولکروگ به سمت دروازه بود که لوکاکو با دستپاچگی توپ را روی خط دروازه با دست مهار کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. فولکروگ پشت توپ ایستاد و همانطور که در بازی قبلی مقابل پرو هر دو گل آلمان را به ثمر رسانده بود در این بازی هم پایش به گلزنی باز شد.

در دقیقه ۷۸ کوین دی‌بروینه که در نیمه اول دو پاس گل به هم تیمی‌هایش داده بود نام خود را در فهرست گلزنان بلژیک ثبت کرد. کاپیتان بلژیک حرکت را آغاز کرد و توپ را در سمت چپ به تروسار سپرد. ستاره آرسنال که حرکت عالی کوین دی‌بروینه به درون محوطه جریمه را دیده بود او را صاحب توپ کرد تا ستاره سیتی به گل برسد.

آخرین فرصت این مسابقه نصیب آلمان شد. فرصتی طلایی که سرژ گنابری از دست داد. ستاره بایرن مونیخ که در محوطه جریمه بلژیک صاحب توپ شده بود از زاویه‌ای بسته توپ را شلیک کرد، اما بخت با او یار نبود و آلمان نتوانست به گل دوم خود دست پیدا کند.

گنابری، اما سه دقیقه بعد اشتباه خود را جبران کرد و اختلاف را به یک گل کاهش داد. او پاس رو به عقب کوین شاده، بازیکن تعویضی آلمان، را از درون محوطه شش قدم بلژیک وارد دروازه این تیم کرد تا نامش در فهرست گلزنان آلمان ثبت شود.

بازی در نهایت با پیروزی ۳-۲ بلژیک به پایان رسید. با وجود دوستانه بودن این مسابقه، اما خاطره حذف زودهنگام از جام جهانی تحمل هر شکستی را برای هواداران فوتبال آلمان دشوار کرده و احتمالا هانسی فلیک و تیمش با انتقاد‌های زیادی مواجه خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار