۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: این استان برای امسال متعهد به فراهم ساختن شرایط اشتغال برای ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر است.

 حامد آرامش  در جلسه بررسی وضعیت اشتغال در سیستان و بلوچستان، اظهارداشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم با تدوین و راهبری زیست بوم ملی اشتغال، بدنبال تحقق وعده ایجاد یک میلیون شغل در هر سال است که خوشبختانه در سال گذشته حتی فراتر از این میزان هم تحقق یافته است.

وی بیان کرد: زیست‌بوم ملی اشتغال یک الگوی اشتغالزایی و مبتنی بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، به هماهنگی و همسویی دستگاه‌های اشتغالزا و سطوح مختلف مدیریتی پرداخته و در مقوله اشتغالزایی همه مسوولان و افراد را متناسب با جایگاه خود مسوول می‌داند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: تعهد اشتغال این استان در سال گذشته، ۲۸ هزار و ۱۴۲ نفر بود که با پیگیری و نظارت مسوولان استان و همت دستگاه‌های اجرایی به ۳۹ هزار و ۲۰۶ نفر اشتغالزایی رسیده است.

وی افزود: این آمار که برگرفته از سامانه رصد اشتغال است، درصد تحقق تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال گذشته را بیش از ۱۳۹ درصد نشان می دهد.

آرامش اظهارداشت: بر اساس ارزیابی‌ها، شهرستان‌های زاهدان، زابل و چابهار و دستگاه‌های اجرایی و نهادهایی مانند بنیاد برکت، کمیته امداد و صنعت معدن و تجارت بهترین عملکرد را در میزان اشتغالزایی بر اساس تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱ کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تا پایان فروردین ماه امسال دستگاه های اجرایی فرصت ثبت اشتغال ایجادی سال ۱۴۰۱ را در سامانه رصد اشتغال دارند، تاکید کرد: در خصوص راستی‌آزمایی اشتغال ثبت شده، سه مرحله نظارت اعم از نظارت‌های پیامکی، تلفنی و حضوری در حال انجام است و هرگونه انحراف شناسایی خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، نهادینه سازی و تقویت فرهنگ کار و توسعه آموزش‌های کاربردی مهارتی را در امر اشتغالزایی مهم و ضروری بر شمرد و اظهارداشت: امیدواریم در سال "مهار تورم و رشد تولید" با همکاری و هم افزایی بین بخشی، آنچه که شایسته مردمان سیستان و بلوچستان است تحقق یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار