نصب پنل خورشیدی برای درآمدزایی مددجویان بهزیستی سیستان و بلوچستان

مدیرکل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان از نصب پنل‌های خورشیدی در راستای ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان منطقه سیستان خبر داد.

عباسعلی اویسی با اشاره به اینکه خانه‌های مددجویان بهزیستی شهرستان زهک به پنل خورشیدی مجهز شده، اظهار داشت: نصب این پنل‌های خورشیدی علاوه بر کمک به تولید برق موجب کسب درآمد برای مددجویان می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این پنل‌ها با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان با رویکرد توانمندسازی خانواده‌های مددجو در زهک نصب شده، گفت: هر پنل خورشیدی معادل پنج کیلووات به اندازه یک کنتور ۲۵ آمپر خانگی برق تولید می‌کند که مقدار برق تولیدی آن توسط یک کنتور هوشمند سیمکارت‌خور بررسی و رصد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برق تولیدی توسط پنل‌های خورشیدی در دوره‌های ۴۵ روزه معادل هر کیلووات ۱۷۵۶ تومان بررسی می‌شود که در هر بازه ۴۵ روزه حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برآورد مالی دارد.

اویسی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۸ واحد پنج کیلوواتی در شهرستان زهک به مرحله بهره‌برداری رسیده و این روند ادامه خواهد داشت، افزود: با توجه به تابش مناسب خورشید در منطقه سیستان، تولید انرژی پاک راهکاری مناسب جهت ایجاد درآمد پایدار حداقلی برای مددجویان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور دهمرده
۰۶:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
من مدجو بهزیستی زهک هستم بازدید آمدندبعد بانک معرفی کردند ضامن بردم ولی دیگه خبری نشد
Iran (Islamic Republic of)
رحمت اله حاتمی سفید
۰۳:۰۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
سلام..من از مددجویان بهزیستی با معلولیت شديد،متاهل و پدر ۳بچه .از شهرستان زهک هستم چند ماه قبل مددکارم برای طرح نصب پنل خورشیدی بهم پیشنهاد دادن و بنده اعلام آمادگی کردم ولی دیگه خبری نشد میخواستم بدونم مددجو باید چه شرایطی داشته باشه که این کار رو براش انجام بدن؟؟
آخرین اخبار