معدوم کردن ۷ تن مواد غذایی تاریخ‌گذشته در قزوین

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین گفت: ۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی توقیف و از چرخه مصرف خارج شد.

علیرضا مهرعلیان رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین گفت: کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این مرکز در راستای بازدید‌های نظارتی خود در ایام عید نوروز حدود ۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان قزوین توسط کارشناسان بهداشت محیط توقیف  و از چرخه مصرف خارج کردند.

وی افزود: در ادامه این برنامه تعداد یک هزار و ۶۳۰ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل ازمراکز تهیه وتوزیع موادغذایی که شامل سنجش دمای یخچال و فریزر نگهداری مواد غذایی، دمای مواد غذایی پخته شده، سنجش ترکیبات قطبی روغن مصرفی، سنجش شوری و سنجش میزان روشنایی محیط کار بود توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شد.

مهرعلیان در پایان تعداد موارد کُلرسنجی از آب مصرفی از مراکز و اماکن مورد بازرسی را بیش از ۵۰۰ مورد دانست و اظهار کرد: در این مدت ۱۰۰ نمونه‌برداری از آب آشامیدنی هم برای حفظ سلامت شهروندان انجام شده است.

وی یادآور شد: شهروندان ضمن رعایت نکات بهداشتی در ایام نوروز و روز‌های دیگر می‌توانند شکایات بهداشتی خود را به شامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان این مرکز رسیدگی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.