مراجعه ۱۲۳ هزار نفر به پایگاه‌های اورژانس در آذربایجان شرقی

 دبیر طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ماه پارسال تا هشتم فروردین ماه امسال ۱۲۳ هزار نفر به پایگاه‌های اورژانس شهری، جاده‌ای و روستایی استان آذربایجان شرقی مراجعه کردند.

آقای جعفری روحی گفت: از ۲۵ اسفند ماه پارسال تا هشتم فروردین ماه امسال چهار هزار و ۶۸۶ نفر در اورژانس بیمارستان‌های استان آذربایجان شرقی بستری شدند و ۲۵ مورد احیای قلبی و ریوی موفق انجام شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان اورژانس با آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ماه پارسال تا هشتم فروردین امسال به پنج هزار و ۹۳۲ مورد ماموریت اعزام شدند افزود: از این تعداد یک هزار و ۱۱۶ مورد مربوط به تصادفات جاده‌ای بود.

دبیر طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در این مدت ۲۰۴ مورد بازرسی از مراکز اقامتی، ۵۵۹ مورد بازرسی از مراکز و اماکن بین راهی، ۱۰ هزار و ۸۴۴ مورد بازرسی مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، ۲ هزار و ۱۶۲ مورد بازرسی از اماکن عمومی و ۳۰۱ مورد بازرسی سامانه‌های آبرسانی انجام شد.

آقای جعفری روحی گفت:در این مدت یک هزار و ۱۴۰ مورد افراد مشکوک به بیماری‌های واگیردار شناسایی شدند و ۳۹۳ مورد حیوان گزیدگی به ثبت رسید و یک هزار و ۱۸ نفر نیز واکسن هاری دریافت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار